Queensland 8D11 class locomotive gőzmozdony

A Queensland 8D11 class locomotive gőzmozdony a 20. század elején különleges teljesítményével járult hozzá Ausztrália vasúti hálózatának fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Queensland 8D11 class gőzmozdonyok az 1880-as évek vasúti igényeinek kielégítésére készültek. Az első példányokat az Evans, Anderson, Phelan & Co., egy Brisbane-ben működő gyártó készítette 1882-ben. Az ausztráliai Queensland állam vasútjai számára ezek a mozdonyok a helyi szállítás javítását célozták meg. Összesen hat darab készült ebből a típusból, amelyek jelentős szerepet játszottak a személy- és áruszállításban az érintett régióban.

Technikai jellemzők

A 8D11 osztály gőzmozdonyaik 0-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy három pár hajtott tengelyük volt, vezető- és futókerekek nélkül. Ezek a mozdonyok működésüket gőzhajtással végezték, amely az 1800-as évek végének egyik legelterjedtebb megoldása volt. Az egyszerű, de hatékony kialakításuk révén számos feladat elvégzésére voltak képesek a vasúthálózaton belül, bár a részletes technikai adatok, mint például a maximális sebesség, pontos méretek vagy az üzemanyag-kapacitás nem állnak rendelkezésre.

Szolgálati történelem

Az első példányok 1882-ben kezdték meg szolgálatukat, és Queensland különböző vonalain üzemeltek. Ezeket a gőzmozdonyokat főként teherszállításra használták, de személyszállítási feladatokat is elláttak az adott régió szükségleteitől függően. Az évek során azonban fokozatosan háttérbe szorultak a modern technológiák megjelenésével, és végül a 20. század első felében kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Queensland 8D11 osztály gőzmozdonyairól nem áll rendelkezésre információ arról, hogy fennmaradt volna belőlük bármilyen példány vagy hogy bármelyik múzeumban kiállítanák őket. Ebből kifolyólag valószínűsíthető, hogy ezek a mozdonyok nincsenek már megőrizve sem működő, sem kiállított formában.

Érdekességek és kulturális hatás

A Queensland 8D11 osztályú mozdonyok nem szerepelnek széles körben a köznyelvben, és kulturális hatásukról sincsenek jelentős feljegyzések. Azonban a 19. század végi vasúti történet részeként ezek a mozdonyok hozzájárultak a régió gazdasági fejlődéséhez. Modellvasúti megjelenésük vagy más formában történő előfordulásuk nem ismert.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Queensland 8D11 class locomotive a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google