Történeti háttér és gyártás
A Saxon VIII 1 elektromos mozdony egy korai példája az elektromos vontatásnak, és fontos szerepet játszott a vasúti technológia fejlődésében. A mozdonyt 1870-ben gyártották, abban az időszakban, amikor a vasúti szektor elkezdett érdeklődni az elektromos hajtás iránt. A mozdony gyártásának pontos motivációi és a gyártó cég neve sajnos nem ismertek. Az is homályos, hogy hány példány készült, illetve kik voltak a fő megrendelők.
Technikai jellemzők
A Saxon VIII 1 egy elektromos mozdony volt, melynek pontos technikai adatai, mint a teljesítmény, a sebesség vagy a tengelyelrendezés, sajnos nem állnak rendelkezésre. Az elektromos hajtású mozdonyok akkoriban még újdonságnak számítottak, és kísérleti jelleggel alkalmazták őket. A mozdony méretei, mint a hossz és magasság, vagy az utaskapacitás sajnos nincsenek dokumentálva.
Szolgálati történelem
A Saxon VIII 1 mozdony szolgálati története kevéssé dokumentált. Az nincs ismert, hogy pontosan hol és hogyan használták, illetve mikor vonták ki a forgalomból. Az elektromos mozdonyok bevezetése a 19. század végén egyre fontosabbá vált, de az ilyen korai példányok gyakran csak kísérletek voltak, és nem feltétlenül kerültek széleskörű alkalmazásra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs ismert megőrzött példánya a Saxon VIII 1 mozdonynak, és úgy tűnik, hogy nem található meg múzeumban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
A Saxon VIII 1 mozdony, mint korai elektromos mozdony, különleges helyet foglal el a vasúttörténelemben, de különösebb kulturális hatása vagy köznyelvi ismertsége nem maradt fenn. Modellvasúti elterjedtsége sem dokumentált.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Saxon_VIII_1
Képek
Források: Wikipédia, Google