Történeti háttér és gyártás
A Saxon I egy korai elektromos mozdony, amelyet 1847-ben fejlesztettek ki. A mozdonyt a korai villamosítási törekvések egyik úttörőjének tekinthetjük. Az elektromos hajtású mozdonyok fejlesztésének célja az volt, hogy hatékonyabb és környezetbarát alternatívát nyújtsanak a gőzmozdonyokkal szemben.
A fejlesztést valószínűleg egy németországi vállalat végezte, figyelembe véve az elektromos hajtásba vetett korai érdeklődést ezen a területen. Akkoriban az elektromos technológia még gyerekcipőben járt, de a vasúti közlekedésben rejlő potenciál már korán felismerésre került.
Technikai jellemzők
Bár részletes technikai információk korlátozottan állnak rendelkezésre, a Saxon I mozdony elektromos meghajtással készült. Ez a fajta hajtásrendszer a későbbi évtizedekben vált széles körben elfogadottá és használttá a vasúti közlekedésben.
- Meghajtás: Elektromos
- Gyártási év: 1847
Szolgálati történelem
Részletes információk hiányában nehéz pontos képet alkotni a Saxon I szolgálati történetéről. Valószínűleg az elektromos hajtás kísérleti alkalmazása miatt került forgalomba, de széles körű használati adatok nem állnak rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Saxon I bármely példánya fennmaradt volna, vagy hogy kiállítanák bármely múzeumban. Ez annak is köszönhető, hogy a korai vasúti technológiák megőrzése nem volt elsődleges szempont akkoriban.
Érdekességek és kulturális hatás
A Saxon I mozdony hozzájárult a későbbi elektromos vasúti technológiák fejlesztéséhez, ám konkrét kulturális vagy köznyelvi hatásról nem maradtak fenn adatok. Nem ismert, hogy jelentős szerepet játszott volna modellvasutakban vagy filmekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Saxon_I
Képek
Források: Wikipédia, Google