Történeti háttér és gyártás
A SECR C class mozdonyok története az 1890-es évek végére nyúlik vissza, amikor a South Eastern and Chatham Railway (SECR) igényt támasztott egy új típusú tehervonati mozdony kifejlesztésére. A mozdonyokat Harry Wainwright tervezte, hogy kielégítse a növekvő teherszállítási igényeket. A gyártás 1900-ban kezdődött a brit Ashfordban, és összesen 109 darab készült.
Technikai jellemzők
A SECR C class mozdonyok gőzmeghajtásúak, 0-6-0 tengelyelrendezéssel, ami azt jelenti, hogy a mozdony három hajtott tengellyel rendelkezik, de nincsenek kormányzott vagy pótkerékpárok. A mozdonyokat elsősorban tehervonatok vontatására tervezték. Maximális sebességük körülbelül 60 km/h volt. A mozdonyok hossza és tömege pontosan nincs megadva, azonban jellemzőjük a klasszikus gőzmozdonyokra jellemző masszív, stabil szerkezet.
Szolgálati történelem
A SECR C class mozdonyok főként Nagy-Britanniában, a SECR hálózatában szolgáltak. Kiemelten használták őket tehervonatok vontatására, de alkalmasak voltak személyszállító vonatok húzására is. Az 1923-as vasúti összevonások után a Southern Railway vette át őket, majd később a British Railways rendszere részeként szolgáltak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A SECR C class mozdonyok közül csupán egyetlen példány maradt fenn, a 592-es számú mozdony. Ez a darab ma a Bluebell Railway múzeumban található, ahol teljesen felújították, és alkalmanként nosztalgiavonatokkal is közlekedik.
Érdekességek és kulturális hatás
A SECR C class mozdonyok jelentős hatással voltak a vasúti szállítás fejlődésére Nagy-Britanniában, különösen a teherszállítás területén. Jelenlegi megőrzött példányuk, a 592-es, gyakran szerepel vasúti modellezők gyűjteményében, és különféle modelleket gyártottak róluk különböző méretarányban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |