Történeti háttér és gyártás
A South African Class 12A 4-8-2 gőzmozdonyokat a South African Railways (SAR) számára gyártották, hogy kielégítsék a növekvő vasúti forgalom igényeit az országban. A gőzmozdonyokat 1919-ben kezdték gyártani. Ez a típus a korabeli technológiai fejlesztések szimbólumaként jelent meg, a megfelelő teljesítmény és a hatékonyság egyesítésével.
A mozdonyokat a North British Locomotive Company gyártotta, amely Glasgow-ban található. Az 1919-es gyártási év során a SAR összesen 20 darabot rendelt a Class 12A sorozatból. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztése a SAR stratégiai lépése volt a vasúti hálózat megnövelt teljesítményének érdekében.
Technikai jellemzők
A South African Class 12A gőzmozdony 4-8-2 tengelyelrendezésű, ami azt jelenti, hogy négy elülső futókereke, nyolc hajtókereke és két hátsó futókereke van. Ez a konfiguráció stabilitást és hatékonyságot biztosít a hosszabb és nehezebb vonatok vontatásakor.
- Meghajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-8-2
- Maximális sebesség: A pontos sebesség adatok nem állnak rendelkezésre, de a korabeli mozdonyok 80-100 km/h sebességet is elérhettek.
- Hossz: Nincs pontos adat
- Magasság: Nincs pontos adat
- Vezérlés: Manuális
Szolgálati történelem
A South African Class 12A gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol jelentős szerepet játszottak a személy- és teherszállításban. Az ilyen típusú mozdonyok hozzájárultak a dél-afrikai vasútrendszer modernizálásához és bővítéséhez. A mozdonyok a természetüknél fogva robusztusak voltak, és megbízhatóságuk miatt kedvelték őket a vasúttársaságok.
Kivonásuk pontos ideje nem dokumentált, de a gőzmozdonyok fokozatos kivonása a dízel- és elektromos mozdonyok terjedése miatt történt a közép-20. században.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre adat arról, hogy a South African Class 12A mozdonyok közül bármelyik példány megőrzésre került volna múzeumi vagy nosztalgiai célokra. Sajnos, mint sok más korabeli gőzmozdony, ezek a gépek is valószínűleg az idők során selejtezésre kerültek.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincsenek ismert konkrét érdekességek vagy kulturális hatások, amelyek közvetlenül a South African Class 12A mozdonyokhoz kapcsolódnának. Ezek a mozdonyok inkább a dél-afrikai vasúti történelem fontos részeként ismertek, amelyek a korszak technológiai fejlődésének emlékezetes példái. Modellvasúti környezetben nem bizonyított az elterjedtségük.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google