South African Class 12A 4-8-2 gőzmozdony

A South African Class 12A 4-8-2 gőzmozdony egy ikonikus darabja a vasúttörténelemnek, amely kiemelkedő erejével és megbízhatóságával a 20. század meghatározó szerelvényei közé tartozott Dél-Afrikában.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 12A 4-8-2 gőzmozdonyokat a South African Railways (SAR) számára gyártották, hogy kielégítsék a növekvő vasúti forgalom igényeit az országban. A gőzmozdonyokat 1919-ben kezdték gyártani. Ez a típus a korabeli technológiai fejlesztések szimbólumaként jelent meg, a megfelelő teljesítmény és a hatékonyság egyesítésével.

A mozdonyokat a North British Locomotive Company gyártotta, amely Glasgow-ban található. Az 1919-es gyártási év során a SAR összesen 20 darabot rendelt a Class 12A sorozatból. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztése a SAR stratégiai lépése volt a vasúti hálózat megnövelt teljesítményének érdekében.

Technikai jellemzők

A South African Class 12A gőzmozdony 4-8-2 tengelyelrendezésű, ami azt jelenti, hogy négy elülső futókereke, nyolc hajtókereke és két hátsó futókereke van. Ez a konfiguráció stabilitást és hatékonyságot biztosít a hosszabb és nehezebb vonatok vontatásakor.

  • Meghajtás: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 4-8-2
  • Maximális sebesség: A pontos sebesség adatok nem állnak rendelkezésre, de a korabeli mozdonyok 80-100 km/h sebességet is elérhettek.
  • Hossz: Nincs pontos adat
  • Magasság: Nincs pontos adat
  • Vezérlés: Manuális

Szolgálati történelem

A South African Class 12A gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták, ahol jelentős szerepet játszottak a személy- és teherszállításban. Az ilyen típusú mozdonyok hozzájárultak a dél-afrikai vasútrendszer modernizálásához és bővítéséhez. A mozdonyok a természetüknél fogva robusztusak voltak, és megbízhatóságuk miatt kedvelték őket a vasúttársaságok.

Kivonásuk pontos ideje nem dokumentált, de a gőzmozdonyok fokozatos kivonása a dízel- és elektromos mozdonyok terjedése miatt történt a közép-20. században.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre adat arról, hogy a South African Class 12A mozdonyok közül bármelyik példány megőrzésre került volna múzeumi vagy nosztalgiai célokra. Sajnos, mint sok más korabeli gőzmozdony, ezek a gépek is valószínűleg az idők során selejtezésre kerültek.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincsenek ismert konkrét érdekességek vagy kulturális hatások, amelyek közvetlenül a South African Class 12A mozdonyokhoz kapcsolódnának. Ezek a mozdonyok inkább a dél-afrikai vasúti történelem fontos részeként ismertek, amelyek a korszak technológiai fejlődésének emlékezetes példái. Modellvasúti környezetben nem bizonyított az elterjedtségük.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google