South African Class 7D 4-8-0 Gőzmozdony

A South African Class 7D 4-8-0 Gőzmozdony a dél-afrikai vasutak történelmi mérföldköve, amely a 20. század elején jelentős szerepet játszott az ország vasúti közlekedésének fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class 7D 4-8-0 gőzmozdonyokat 1899-ben gyártották, hogy kielégítsék a Dél-afrikai vasúthálózat igényeit. A mozdonyokat a brit Neilson and Company vállalat készítette, amely akkoriban elismert gyártó volt a gőzmozdonyok terén. A gyártásra különösen a dél-afrikai vasút hálózatának növekvő forgalma miatt volt szükség.

Az első példányokat a Cape Government Railways (CGR) rendelte meg, hogy javítsák a teher- és személyszállítási kapacitást. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy alkalmazkodjanak a helyi viszonyokhoz, beleértve a nehéz terepet is. A teljes gyártási darabszám 15 példány volt.

Technikai jellemzők

A South African Class 7D gőzmozdony egy 4-8-0 tengelyelrendezésű szerkezet, amelyet kifejezetten a nehéz vontatási feladatokhoz alakítottak ki. A mozdonyokat gőzerő hajtotta, ami ebben az időszakban a legelterjedtebb hajtásmód volt.

Főbb műszaki jellemzők:

Tengelyelrendezés: 4-8-0
Teljesítmény: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Maximális sebesség: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Hossz: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Magasság: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Tengelytáv: Nem áll rendelkezésre pontos adat
Férőhely: Nincs utasférőhely, mivel tehervonatmozdony

Szolgálati történelem

A South African Class 7D 4-8-0 mozdonyokat elsősorban a dél-afrikai vasútvonalakon alkalmazták. A mozdonyok jelentős szerepet játszottak a teher- és személyszállításban, bírva a kihívásokkal, amelyeket Dél-Afrika változatos terepviszonyai jelentettek.

A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye miatt az évek során több vasúttársaság is használta őket. A 20. század közepére azonban a gőzmozdonyok fokozatosan kiszorultak a forgalomból, ahogy újabb, modernebb technológiák jelentek meg. A konkrét kivonás ideje és körülményei nem dokumentáltak részletesen.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a South African Class 7D 4-8-0 mozdonyból maradt volna fenn múzeumi vagy nosztalgia célokra megőrzött példány.

Érdekességek és kulturális hatás

A South African Class 7D 4-8-0 mozdonyról nem áll rendelkezésre széles körű kulturális hatás vagy érdekesség. Ezek a mozdonyok elsősorban a dél-afrikai vasút történetének részeként ismertek, de nem váltak ikonikus szereplőjévé filmeknek vagy más médiáknak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_7D_4-8-0

Képek

Források: Wikipédia, Google