South African Class U 2-6-2+2-6-2 gőzmozdony

A South African Class U 2-6-2+2-6-2 gőzmozdony jelentős szerepet játszott a dél-afrikai vasút történetében, kiváló teljesítményével és innovatív tervezésével megkönnyítve a nehéz tehervonatok szállítását a kihívásokkal teli terepeken.

Történeti háttér és gyártás

A South African Class U 2-6-2+2-6-2 gőzmozdonyt a Dél-afrikai Vasút részére fejlesztették ki. Az első mozdony 1927-ben készült el, válaszul a nehéz teherszállítás iránti növekvő igényre. Az Articulated konstrukció lehetővé tette, hogy nagyobb teljesítményt érjenek el a szűk íveken és gyengébb pályán is.

A mozdonyt az A. G. Watson pályázata alapján gyártották le. A gyártásban a Beyer, Peacock & Company, egy brit cég játszott kulcsszerepet, amely korábban is szállított mozdonyokat Dél-Afrikának. A gyártási időszak az 1920-as évek késői szakaszára esett.

Technikai jellemzők

A South African Class U mozdony gőzerővel működött, amely a 20. század eleji vasúti technológia egyik csúcsának számított. A mozdony pályaszáma 2-6-2+2-6-2, amely a kerekek elrendezésére utal: két hajtott tengely, előtte és mögötte pedig egy-egy vezető tengely található.

Hajtásrendszer: Gőzhajtás
Teljesítmény: Kiemelkedő teherszállítási kapacitás
Tengelyelrendezés: 2-6-2+2-6-2
Maximális sebesség: Nem közölt
Méretek: Nincs részletes adat
Futómű: Articulated, Garratt-típusú
Fékrendszer: Gőzfék
Vezérlés: Kézi vezérlés gőzkarokkal

Szolgálati történelem

A Class U mozdonyokat főként Dél-Afrikában használták. Jellemzően nehéz tehervonatok vontatására alkalmazták őket, ahol a különleges tengelyelrendezésük révén hatékonyan tudták leküzdeni a domborzati kihívásokat. A mozdonyok több évtizeden keresztül szolgáltak, mielőtt fokozatosan kivonták volna őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk szerint nincsenek megőrzött példányok a South African Class U mozdonyokból. Ezek a járművek valószínűleg teljesen selejtezésre kerültek, így múzeumi szereplésük nem ismert.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class U mozdonyok különleges helyet foglalnak el a vasúttörténetben, mint az egyik utolsó nagy gőzmozdony-sorozat, amelyet Dél-Afrika számára terveztek. A Garratt-típusú konstrukció miatt a vasúttörténeti rajongók körében ismertek, és modellező áramkörökön is előfordulnak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 2-6-2+2-6-2
Gyártási év 1927

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/South_African_Class_U_2-6-2+2-6-2

Képek

Források: Wikipédia, Google