South Australian Railways I class (second) gőzmozdony

A South Australian Railways I class (second) gőzmozdony a 20. század elején a dél-ausztráliai vasúthálózaton robogott, jelentős szerepet játszva a régió ipari fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A South Australian Railways I class (second) gőzmozdonyt az 1880-as évek végén tervezték az ausztrál vasúthálózat igényeinek kielégítésére. A mozdonyt a Beyer, Peacock and Company gyártotta Manchesterben, Angliában. Elsősorban a dél-ausztráliai vasúti hálózat számára készült, hogy növelje a teljesítményt és a kapacitást az ipari fejlődés és a növekvő személyszállítási igények közepette. Az 1888-as gyártás során több mozdony készült erre a célra.

Technikai jellemzők

A South Australian Railways I class (second) gőzmozdony egy háromtengelyes lokomotív volt, melyet gőzmeghajtású rendszere tett alkalmassá nehéz vonatok húzására. Az ilyen gőzmozdonyok üzemeltetési teljesítménye és robosztus kialakítása lehetővé tette a hosszú távú és megbízható szolgálatot a vasúthálózaton. Az I osztályú mozdonyok elsősorban teherhordó és személyszállító vonatokként üzemeltek, kiemelkedő megbízhatósággal.

Szolgálati történelem

A South Australian Railways I class (second) mozdonyok kezdetben a South Australian Railways flottájában szolgáltak. Az évek során az I osztályú mozdonyok hozzájárultak a dél-ausztráliai vasúthálózat fejlődéséhez, mind a teher-, mind a személyszállításban. A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerűek voltak, azonban az idő múlásával és a technológiai fejlődéssel előbb-utóbb kiszorultak a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy léteznek-e megőrzött példányok a South Australian Railways I class (second) mozdonyból, vagy hogy ezek valamely múzeumban megtekinthetők lennének.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincs elérhető információ az I osztályú mozdonyok kulturális hatásáról vagy érdekességeiről, például modellezés vagy filmezés területén.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google