Történeti háttér és gyártás
A South Australian Railways I class (second) gőzmozdonyt az 1880-as évek végén tervezték az ausztrál vasúthálózat igényeinek kielégítésére. A mozdonyt a Beyer, Peacock and Company gyártotta Manchesterben, Angliában. Elsősorban a dél-ausztráliai vasúti hálózat számára készült, hogy növelje a teljesítményt és a kapacitást az ipari fejlődés és a növekvő személyszállítási igények közepette. Az 1888-as gyártás során több mozdony készült erre a célra.
Technikai jellemzők
A South Australian Railways I class (second) gőzmozdony egy háromtengelyes lokomotív volt, melyet gőzmeghajtású rendszere tett alkalmassá nehéz vonatok húzására. Az ilyen gőzmozdonyok üzemeltetési teljesítménye és robosztus kialakítása lehetővé tette a hosszú távú és megbízható szolgálatot a vasúthálózaton. Az I osztályú mozdonyok elsősorban teherhordó és személyszállító vonatokként üzemeltek, kiemelkedő megbízhatósággal.
Szolgálati történelem
A South Australian Railways I class (second) mozdonyok kezdetben a South Australian Railways flottájában szolgáltak. Az évek során az I osztályú mozdonyok hozzájárultak a dél-ausztráliai vasúthálózat fejlődéséhez, mind a teher-, mind a személyszállításban. A mozdonyok megbízhatósága és teljesítménye miatt népszerűek voltak, azonban az idő múlásával és a technológiai fejlődéssel előbb-utóbb kiszorultak a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy léteznek-e megőrzött példányok a South Australian Railways I class (second) mozdonyból, vagy hogy ezek valamely múzeumban megtekinthetők lennének.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs elérhető információ az I osztályú mozdonyok kulturális hatásáról vagy érdekességeiről, például modellezés vagy filmezés területén.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google