Történeti háttér és gyártás
A South Australian Railways O osztályú (első) gőzmozdony az 1880-as évek elején készült az ausztrál vasúti igények kielégítésére. Az 1881-es évben gyártották, amikor az ipari forradalom új lendületet adott a vasúti közlekedés fejlődésének. A gyártását a Beyer, Peacock & Company végezte, amely akkoriban az egyik vezető mozdonygyártó volt. Ezt a mozdonyt a South Australian Railways (SAR) rendelte meg, hogy növelje a személyszállítási kapacitását Dél-Ausztráliában.
Technikai jellemzők
Az O osztályú gőzmozdony gőzzel működött, amely akkoriban a legelterjedtebb meghajtási mód volt. A mozdony maximális sebessége és egyéb részletes műszaki adatai nem állnak széles körben rendelkezésre, de a korabeli gőzmozdonyok általában 60 km/h körüli sebességgel közlekedtek. A tengelyelrendezése 0-4-0 volt, ami azt jelenti, hogy négy meghajtó kereke volt anélkül, hogy elöl segédkerekek lettek volna.
Szolgálati történelem
Az O osztályú mozdonyokat a South Australian Railways használta személyszállításra. A szolgálati idejük során hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez Dél-Ausztráliában, javítva az utazási időket és a kényelmet. Az ilyen típusú mozdonyok kivonásának pontos dátuma nem ismert, de az 1900-as évek elején a gőzmozdonyokat fokozatosan felváltották a modernebb dízel- és elektromos mozdonyok, amikor a vasúti technológia fejlődött.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincsenek információk arról, hogy bármelyik O osztályú mozdony fennmaradt volna múzeumi vagy működőképes formában. Az ilyen korai mozdonyok ritkán maradtak meg az utókornak, gyakran lebontották vagy átalakították őket más célokra.
Érdekességek és kulturális hatás
Az O osztályú mozdonyok nem váltak különösen híressé vagy jelentőssé a szélesebb közönség számára, így kulturális hatásuk korlátozott volt. Azonban a korabeli vasúti közlekedés fejlődéséhez és Ausztrália ipari modernizációjához való hozzájárulásuk elismerésre méltó.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google