South Australian Railways O class (first) gőzmozdony

A South Australian Railways O class (first) gőzmozdony a 19. század végén szolgált, hozzájárulva a régió ipari fejlődéséhez és a szállítási lehetőségek bővüléséhez.

Történeti háttér és gyártás

A South Australian Railways O osztályú (első) gőzmozdony az 1880-as évek elején készült az ausztrál vasúti igények kielégítésére. Az 1881-es évben gyártották, amikor az ipari forradalom új lendületet adott a vasúti közlekedés fejlődésének. A gyártását a Beyer, Peacock & Company végezte, amely akkoriban az egyik vezető mozdonygyártó volt. Ezt a mozdonyt a South Australian Railways (SAR) rendelte meg, hogy növelje a személyszállítási kapacitását Dél-Ausztráliában.

Technikai jellemzők

Az O osztályú gőzmozdony gőzzel működött, amely akkoriban a legelterjedtebb meghajtási mód volt. A mozdony maximális sebessége és egyéb részletes műszaki adatai nem állnak széles körben rendelkezésre, de a korabeli gőzmozdonyok általában 60 km/h körüli sebességgel közlekedtek. A tengelyelrendezése 0-4-0 volt, ami azt jelenti, hogy négy meghajtó kereke volt anélkül, hogy elöl segédkerekek lettek volna.

Szolgálati történelem

Az O osztályú mozdonyokat a South Australian Railways használta személyszállításra. A szolgálati idejük során hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez Dél-Ausztráliában, javítva az utazási időket és a kényelmet. Az ilyen típusú mozdonyok kivonásának pontos dátuma nem ismert, de az 1900-as évek elején a gőzmozdonyokat fokozatosan felváltották a modernebb dízel- és elektromos mozdonyok, amikor a vasúti technológia fejlődött.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincsenek információk arról, hogy bármelyik O osztályú mozdony fennmaradt volna múzeumi vagy működőképes formában. Az ilyen korai mozdonyok ritkán maradtak meg az utókornak, gyakran lebontották vagy átalakították őket más célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

Az O osztályú mozdonyok nem váltak különösen híressé vagy jelentőssé a szélesebb közönség számára, így kulturális hatásuk korlátozott volt. Azonban a korabeli vasúti közlekedés fejlődéséhez és Ausztrália ipari modernizációjához való hozzájárulásuk elismerésre méltó.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google