Történeti háttér és gyártás
Az État 230-781-től 230-800-ig terjedő sorozat egy francia gőzmozdony-sorozat volt, amelyet az État vasúttársaság számára gyártottak. Ezeket a mozdonyokat 1912-ben gyártották. Az építés célja az volt, hogy megfeleljenek a korabeli személyszállítási igényeknek, különösen az elővárosi és távolsági forgalomban. A mozdonyokat kifejezetten az État vasúttársaság igényeire fejlesztették ki, és a sorozat összesen 20 példányból állt.
Technikai jellemzők
A mozdonyok gőzhajtással működtek, ami abban a korban még mindig széles körben elterjedt volt. A 230-as tengelyelrendezés három hajtótengelyt és egy futótengelyt jelent, ami stabilitást és megfelelő hajtóerőt biztosított. A mozdonyok maximális sebessége és más részletes műszaki jellemzői a forrás oldalán nem részletezettek.
Szolgálati történelem
Az État 230-781-től 230-800-ig terjedő mozdonyokat Franciaországban használták az État vasúttársaság által. Az 1912-től kezdődő szolgálatuk során főként személyszállító vonatok élén szolgáltak. Az elsődleges szerepük az volt, hogy elővárosi és távolsági utazások terén biztosítsanak megbízható közlekedést. A kivonásuk pontos időpontja nem ismert, de valószínűleg a gőzmozdonyok elavulásával párhuzamosan történt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek információk arról, hogy bármelyik példány megmaradt volna, vagy hogy múzeumi kiállításon szerepelne.
Érdekességek és kulturális hatás
Az État 230-781-től 230-800-ig terjedő sorozat nem ismert jelentős kulturális hatásairól vagy modellező társadalom által készített méretarányos modelljeiről.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/État_230-781_to_230-800
Képek
Források: Wikipédia, Google