État 230-781 to 230-800 gőzmozdony

Az État 230-781 to 230-800 gőzmozdonyok az 1920-as években robusztus teljesítményükkel és megbízhatóságukkal a francia vasúti hálózat gerincét képezték, hozzájárulva a vasúti közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

Az État 230-781-től 230-800-ig terjedő sorozat egy francia gőzmozdony-sorozat volt, amelyet az État vasúttársaság számára gyártottak. Ezeket a mozdonyokat 1912-ben gyártották. Az építés célja az volt, hogy megfeleljenek a korabeli személyszállítási igényeknek, különösen az elővárosi és távolsági forgalomban. A mozdonyokat kifejezetten az État vasúttársaság igényeire fejlesztették ki, és a sorozat összesen 20 példányból állt.

Technikai jellemzők

A mozdonyok gőzhajtással működtek, ami abban a korban még mindig széles körben elterjedt volt. A 230-as tengelyelrendezés három hajtótengelyt és egy futótengelyt jelent, ami stabilitást és megfelelő hajtóerőt biztosított. A mozdonyok maximális sebessége és más részletes műszaki jellemzői a forrás oldalán nem részletezettek.

Szolgálati történelem

Az État 230-781-től 230-800-ig terjedő mozdonyokat Franciaországban használták az État vasúttársaság által. Az 1912-től kezdődő szolgálatuk során főként személyszállító vonatok élén szolgáltak. Az elsődleges szerepük az volt, hogy elővárosi és távolsági utazások terén biztosítsanak megbízható közlekedést. A kivonásuk pontos időpontja nem ismert, de valószínűleg a gőzmozdonyok elavulásával párhuzamosan történt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek információk arról, hogy bármelyik példány megmaradt volna, vagy hogy múzeumi kiállításon szerepelne.

Érdekességek és kulturális hatás

Az État 230-781-től 230-800-ig terjedő sorozat nem ismert jelentős kulturális hatásairól vagy modellező társadalom által készített méretarányos modelljeiről.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/État_230-781_to_230-800

Képek

Források: Wikipédia, Google