Történeti háttér és gyártás
A TCLR St. Molaga dízelmozdony 1890-ben készült. A mozdonyt a West Clare Railway szolgálatára tervezték, amely egy keskeny nyomtávú vasútvonal volt Írországban. A gyártó vállalat nem jól dokumentált, de a mozdony a korabeli vasúti kihívásoknak való megfelelés céljából készült. A cél az volt, hogy hatékonyan kiszolgálja a helyi közlekedési igényeket és megkönnyítse a személy- és áruszállítást.
Technikai jellemzők
A St. Molaga dízelmozdony technikai jellemzőiről keveset tudni, mivel a korabeli dokumentációk nem részletezik. A hajtásrendszer dízelüzemű volt, ami a korabeli technológiához képest előrelépést jelentett a gőzmozdonyokkal szemben. A mozdony teljesítménye és egyéb műszaki adatai, mint például a tengelyelrendezés és a maximális sebesség, nem állnak rendelkezésre nyilvános forrásokban.
Szolgálati történelem
A mozdonyt a West Clare Railway szolgálatában használták. A vasútvonal főként helyi forgalmat bonyolított le, bár az országos hálózat részeként is működött egy időben. A TCLR St. Molaga a vasút bezárásáig szolgálatban állt, ami a vasúti közlekedés modernizációs hullámának lett a következménye.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy bármilyen megőrzött példány vagy múzeumi kiállítás része lenne a TCLR St. Molaga mozdony. Az ilyen korabeli járművek megőrzése ritka és kihívást jelentő feladat.
Érdekességek és kulturális hatás
A TCLR St. Molaga mozdonyról nem sok érdekesség vagy kulturális történet maradt fenn. Az ilyen típusú mozdonyok általában kevésbé jelentettek ikonikus szerepet a közösségekben, mint a nagyobb vasúttársaságok által üzemeltetett gépek. Modellvasúti változatairól sem áll rendelkezésre információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/TCLR_St._Molaga
Képek
Források: Wikipédia, Google