Történeti háttér és gyártás
A TR NZ class dízelmozdony a New Zealand Railways Department számára készült. A gyártása 1915-ben indult, és célja az volt, hogy a vasúti infrastruktúrát kiszolgálja Új-Zélandon. Ez az időszak a dízelmeghajtás korai kísérleteinek idejére esik, amikor az ipar igyekezett alternatívákat találni a gőzmozdonyok mellett, hogy hatékonyabbá tegye a vasúti közlekedést.
Technikai jellemzők
A TR NZ class dízelmozdony jellemzője a dízelmeghajtás. A mozdonyokat főleg teherforgalom kiszolgálására tervezték, így robusztus kialakításuk alkalmassá tette őket nehéz rakományok vontatására. A maximális sebességük és további műszaki részletek nem állnak rendelkezésre, de a dízelmeghajtás már önmagában is az energiahatékonyság növelésére irányult.
Szolgálati történelem
A TR NZ class mozdonyokat Új-Zéland különböző vasúthálózatain alkalmazták. Főleg teherfuvarozásra használták őket, ami az ország gazdasági életében fontos szerepet játszott. A részletes szolgálati történelemről, beleértve a kivonás és selejtezés pontos idejét, nincs részletes információ.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ megőrzött vagy múzeumban kiállított példányokról a TR NZ class dízelmozdony kapcsán. Az ilyen régi típusokból gyakran nehéz fennmaradt példányokat találni, mivel a modernizációk során sokat leselejteztek.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a TR NZ class dízelmozdony nem vált ikonikus szereplővé a köznyelvben vagy a kultúrában, mint néhány nagyobb társa, érdekes történeti tanulmányt nyújt a dízelmeghajtás korai szakaszairól. Modellvasúti szintű elterjedtségről vagy filmekben való megjelenésről nincs adat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/TR_NZ_class
Képek
Források: Wikipédia, Google