WAGR G class gőzmozdony

A WAGR G class gőzmozdony az ausztrál vasúti történelem ikonikus szereplője, amely a 19. század végén kezdte meg szolgálatát, hatékonyan formálva a regionális közlekedést.

Történeti háttér és gyártás

A WAGR G class gőzmozdonyokat az 1880-as évek végén tervezték és gyártották, hogy kielégítsék a Nyugat-Ausztráliában növekvő vasúti igényeket. A mozdonyokat a Baldwin Locomotive Works készítette, az Egyesült Államokban, 1889-ben. Az elsődleges megrendelő a Western Australian Government Railways (WAGR) volt, amely a régió vasútvonalainak kiszolgálására keresett megfelelő megoldásokat.

Technikai jellemzők

A WAGR G class mozdonyok gőzhajtásúak voltak, a kor technológiájának megfelelően. A 2-6-0 tengelyelrendezés, vagyis a mogul típus jellemzi őket, amely a középnehéz tehermozdonyok kategóriájába sorolja a típust. Ezzel az elrendezéssel a gőzmozdonyok nagyobb stabilitást és vontatási teljesítményt tudtak nyújtani. A mozdonyok teljesítménye és sebessége a korszak elvárásaihoz igazodott, bár pontos specifikációk nem állnak rendelkezésre. Az ilyen típusú mozdonyok általában alacsony sebességnél, nagyobb vontatási erővel dolgoztak.

Szolgálati történelem

A WAGR G class mozdonyok elsősorban Nyugat-Ausztráliában voltak szolgálatban, ahol a helyi vasúthálózat fejlesztésében kulcsszerepet játszottak. A mozdonyok több mint 40 éven át szolgálták a régiót, mielőtt végül 1950-es években kivonták őket a forgalomból. A mozdonyok megbízhatóságuknak és erős teljesítményüknek köszönhetően népszerűek voltak a teherszállításban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

  • Jelenleg nincsenek megerősített információk arról, hogy a WAGR G class mozdonyok bármelyik példánya fennmaradt volna, vagy múzeumban lenne kiállítva.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A WAGR G class mozdonyok koruk jellegzetes képviselői voltak, és hozzájárultak a vasút jelentőségének növekedéséhez Nyugat-Ausztráliában.
  • Becenevek vagy kulturális megjelenések nem dokumentáltak, de a korszak ipari fejlődésében jelentős szerepet töltöttek be.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Forrás

Képek

Források: Wikipédia, Google