Történeti háttér és gyártás
A WAGR G class gőzmozdonyokat az 1880-as évek végén tervezték és gyártották, hogy kielégítsék a Nyugat-Ausztráliában növekvő vasúti igényeket. A mozdonyokat a Baldwin Locomotive Works készítette, az Egyesült Államokban, 1889-ben. Az elsődleges megrendelő a Western Australian Government Railways (WAGR) volt, amely a régió vasútvonalainak kiszolgálására keresett megfelelő megoldásokat.
Technikai jellemzők
A WAGR G class mozdonyok gőzhajtásúak voltak, a kor technológiájának megfelelően. A 2-6-0 tengelyelrendezés, vagyis a mogul típus jellemzi őket, amely a középnehéz tehermozdonyok kategóriájába sorolja a típust. Ezzel az elrendezéssel a gőzmozdonyok nagyobb stabilitást és vontatási teljesítményt tudtak nyújtani. A mozdonyok teljesítménye és sebessége a korszak elvárásaihoz igazodott, bár pontos specifikációk nem állnak rendelkezésre. Az ilyen típusú mozdonyok általában alacsony sebességnél, nagyobb vontatási erővel dolgoztak.
Szolgálati történelem
A WAGR G class mozdonyok elsősorban Nyugat-Ausztráliában voltak szolgálatban, ahol a helyi vasúthálózat fejlesztésében kulcsszerepet játszottak. A mozdonyok több mint 40 éven át szolgálták a régiót, mielőtt végül 1950-es években kivonták őket a forgalomból. A mozdonyok megbízhatóságuknak és erős teljesítményüknek köszönhetően népszerűek voltak a teherszállításban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- Jelenleg nincsenek megerősített információk arról, hogy a WAGR G class mozdonyok bármelyik példánya fennmaradt volna, vagy múzeumban lenne kiállítva.
Érdekességek és kulturális hatás
- A WAGR G class mozdonyok koruk jellegzetes képviselői voltak, és hozzájárultak a vasút jelentőségének növekedéséhez Nyugat-Ausztráliában.
- Becenevek vagy kulturális megjelenések nem dokumentáltak, de a korszak ipari fejlődésében jelentős szerepet töltöttek be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google