2-4-6-2 Gőzmozdony Csodája

A 2-4-6-2 Gőzmozdony Csodája a vasúti technika megtestesítője, amely egyedülálló kerékelrendezésével a múlt század innovációinak előtt tiszteleg.

Történeti háttér és gyártás

Az 1932-ben gyártott 2-4-6-2 gőzmozdony egy különleges járműtípus, amely a vasútfejlesztés egyedi korszakát képviseli. A gőzmozdonyok ezen konfigurációja nem volt széles körben elterjedt, és a gyártás hátteréről korlátozott információk állnak rendelkezésre. Az ilyen típusú mozdonyokat gyakran speciális igények kielégítésére tervezték, például olyan helyeken, ahol nehéz terhek mozgatására volt szükség, mint például hegyi vasutak vagy nagy szerepű teherszállítás.

Technikai jellemzők

A 2-4-6-2 típusú mozdony gőzmeghajtással rendelkezett. A tengelyelrendezésére utaló számsorozat – 2-4-6-2 – a következőképpen értelmezhető: két vezető tengely, négy hajtott tengely (gőzhajtásra), és további hat helyettesítő tengely. Ez az összetett konfiguráció lehetővé tette a mozdony számára a megfelelő stabilitást és vonóerőt a nehéz terhek mozgatásához.

Szolgálati történelem

Az ilyen típusú mozdonyokat elsősorban speciális vasútvonalakon alkalmazták, ahol szükség volt a nagy vonóerőre és stabilitásra. Az üzemeltetési körülményekről, valamint a szolgálati időszakról konkrét részletek nem állnak rendelkezésre, de általánosságban elmondható, hogy ezek a mozdonyok a közlekedési történelem jelentős részei voltak, míg ki nem vonódtak a forgalomból, jellemzően a modernizáció során.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az információ hiányában nem tudni, hogy ilyen típusú mozdonyok fennmaradtak-e egészen múzeumi darabként vagy nosztalgiavonatként. Sok korabeli gőzmozdonyt selejteztek a technológiai fejlődés következtében.

Érdekességek és kulturális hatás

A 2-4-6-2 mozdonyok különleges elrendezésük miatt érdekesek lehetnek a vonatrajongók és modellvasúti építők számára. A modellvasút-készítők is előszeretettel választják az ilyen típusú vonatokat különleges gyűjteményeik részeként. Azonban a konkrét kulturális hatások és jelenlétek a médiában nem ismertek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/2-4-6-2

Képek

Források: Wikipédia, Google