Történeti háttér és gyártás
Az S-3 (GE) dízelmozdony, amely a General Electric által kifejlesztett S-motor sorozat része, fontos mérföldkő volt a vasúti technológia fejlődésében. Az S-3 típus a 20. század elején, 1904-ben készült el, mint a légkörbe illeszkedő, elektromos meghajtású mozdony. A mozdonyokat kifejezetten a New York Central Railroad számára fejlesztették, amely egy jelentős amerikai vasúttársaság volt. Az S-3 mozdonyok bevezetése elősegítette az elektromos mozdonyok elterjedését a vasúti közlekedésben.
Technikai jellemzők
Az S-3 mozdony elektromos meghajtású volt, a kor újításait tükrözve. Az elektromos hajtásrendszer lehetővé tette a csendesebb és hatékonyabb működést a korabeli gőzmozdonyokkal szemben. A mozdony teljesítményéről, maximális sebességéről és méreteiről azonban nem áll rendelkezésre részletes információ. A GE tehát korának egyik technológiai éllovasa volt, valószínűleg emiatt is választotta a New York Central Railroad ezt a mozdonytípust az alagútjaiban való használatra.
Szolgálati történelem
Az S-3 mozdonyokat elsősorban a New York Central Railroad használta, különösen az alagúti vonalakon, ahol az elektromos meghajtás előnyei kiemelten érvényesültek. Ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak abban, hogy a vasúttársaság biztonságosan és hatékonyan tudja kezelni a nagy forgalmú alagútjáratait. Az S-3 mozdonyok szolgálati ideje alatt említésre méltó balesetekről vagy hírhedt műszaki hibákról nem található információ.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy az S-3 mozdonyokból maradtak volna fenn megőrzött példányok. Ezért nem tudunk olyan múzeumról sem, ahol ezek a mozdonyok megtekinthetők lennének.
Érdekességek és kulturális hatás
Az S-3 mozdonyok a vasúti történet egy fontos szakaszát képviselik, habár köznyelvi elnevezéseikről, beceneveikről vagy kulturális megjelenéseikről nincs részletes információ. Az ilyen típusú mozdonyok jelentősége inkább technológiai újításaikban rejlik, mintsem a kulturális hatásukban. Az S-3 mozdonyok modellezése sem vált különösebben népszerűvé a modellvasúti rajongók körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google