4-2-2-0 Elektromos mozdony

A 4-2-2-0 Elektromos mozdony a vasúttörténet különleges fejezete volt, amely innovatív tervezésével segítette az elektromos mozdonyok fejlődését a 20. század elején.

Történeti háttér és gyártás

A 4-2-2-0 típusú elektromos mozdony egy különleges konstrukció volt, amelyet 1897-ben fejlesztettek ki. Ennek a mozdonytípusnak a tervét a vonatok sebességének fokozása és a vasúti közlekedés fejlesztése iránti igény indokolta. A gyártó cég, amely felelős volt ennek a mozdonytípusnak a fejlesztéséért, a brit székhelyű General Electric Company volt. A vállalat a vasúti technológia terén szerzett tapasztalatait ötvözte a korszak új elektromos megoldásaival.

Technikai jellemzők

A 4-2-2-0 mozdony különlegessége a tengelyelrendezésében rejlik. Ez a típus nem a hagyományos hajtást alkalmazta, hanem elektromos meghajtással rendelkezett. Az elektromos motor teljesítménye a kor modern mércéjéhez igazodott, lehetővé téve a nagyobb sebességet a vonatok számára. A maximális sebesség és hatótávolság akkoriban kiemelkedő volt, bár pontos értékek nem állnak rendelkezésre.

Az elektromos meghajtás nemcsak a környezetvédelem miatt volt úttörő, hanem a füstmentes és csendes üzemelés biztosítása érdekében is. A mozdony méretei és kialakítása a korszak technológiai újításait tükrözték, habár részletes specifikáció nem található.

Szolgálati történelem

A 4-2-2-0 mozdony szerepe a brit vasúti hálózatban volt jelentős. A mozdony az elővárosi és gyorsvonati közlekedésben egyaránt szolgált. Bár a pontos szolgálati idő és az esetleges kivonás időpontja nem ismert, a típus a technológiai fejlődés szimbóluma volt a brit vasúti iparban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem ismert, hogy létezik-e megőrzött példány a 4-2-2-0 mozdonyokból. Múzeumi szereplésről vagy nosztalgikus bemutatóról nem található információ.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a 4-2-2-0 mozdony nem vált közismertté a széles nyilvánosság előtt, az elektromos meghajtás bevezetése fontos mérföldkő volt a vasúti technológia fejlődésében. A mozdony technikai újításai inspirációt jelentettek a modellezők számára, bár konkrét modellkiadások nem dokumentáltak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/4-2-2-0

Képek

Források: Wikipédia, Google