Történeti háttér és gyártás
A 4-4-6-2 mozdony egy ritka típus volt az amerikai vasúti történelemben. A 4-4-6-2 tengelyelrendezésű mozdonyokat a Baldwin Locomotive Works gyártotta. Az 1915-ben gyártott modellek különleges igényekre készültek, főként bonyolult hegyvidéki vonalak kiszolgálására. A gyártás idején az amerikai vasúti cégek innovatív megoldásokat kerestek, hogy hatékonyabban tudják kezelni a nehéz terepviszonyokat.
Technikai jellemzők
A 4-4-6-2 mozdony tengelyelrendezése különlegesnek számított, ahol az első szám a vezető forgóvázon lévő hajtott tengelyek számát jelöli, a második a fő hajtott tengelyekét, a harmadik a hajtott tengelyek utáni vezető bogie tengelyekét. A mozdonyokat gőzhajtással látták el, amely az ipari forradalom utáni technológiai fejlődés egyik csúcspontját jelentette.
- Tengelyelrendezés: 4-4-6-2
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény: Ismeretlen
- Maximális sebesség: Ismeretlen
- Méretek: Ismeretlen
Szolgálati történelem
A 4-4-6-2 mozdonyokat főként az Egyesült Államokban használták. Ezek a mozdonyok olyan vasúti társaságok számára készültek, amelyeknek szükségük volt egy erős, hegyvidéki vonalakra tervezett mozdonysorra. Az üzemeltetés során számos változást és módosítást hajtottak végre rajtuk, hogy megfeleljenek az egyre növekvő igényeknek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem rendelkezünk információval arról, hogy bármely 4-4-6-2 mozdony megmaradt volna a mai napig, vagy hogy bármely múzeumban bemutatásra került volna. E mozdonytípus ritkasága miatt valószínűleg nincsenek megőrzött példányok.
Érdekességek és kulturális hatás
A 4-4-6-2 mozdonyok egyedi tengelyelrendezése és kialakítása miatt különleges helyet foglalnak el a vasúttörténeti kutatásokban. Bár ezek a mozdonyok nem szereztek széles körű hírnevet a köznyelvben vagy a kulturális termékekben, a vasúti rajongók körében továbbra is érdekes technológiai kísérletként tekintenek rájuk.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |