Történeti háttér és gyártás
Az SLNCR Lough osztályú gőzmozdonyok az ír Sligo, Leitrim and Northern Counties Railway (SLNCR) számára készültek, hogy kielégítsék a vasúttársaság igényeit az utasforgalom hatékonyabb és gazdaságosabb kiszolgálására. A mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company gyártotta, a manchesteri Gortonban, 1949-ben. Az SLNCR a hatékonyabb gőzmozdonyok iránti igény miatt rendelte meg ezeket a járműveket. Az SLNCR Lough osztályból összesen 3 példány készült.
Technikai jellemzők
Az SLNCR Lough osztályú mozdonyok gőzhajtásúak, és kifejezetten a kis forgalmú vonalak igényeihez igazodtak. Tengelyelrendezésük 0-6-4T, amely kiváló stabilitást és súlyeloszlást biztosított. Az ilyen típusú mozdonyokat főként rövidebb távú személy- és tehervonati szolgálatra tervezték. Az SLNCR mozdonyai képesek voltak a nagyobb sebesség elérésére, és hatékonyabb üzemanyag-felhasználásra is a korszerű gőztechnológiának köszönhetően.
Szolgálati történelem
Az SLNCR Lough osztályú mozdonyok főként Írország északi részén, a SLNCR vonalain üzemeltek. Fő feladatuk az utasforgalom lebonyolítása volt, de időnként teherszállításra is használták őket. A mozdonyok megbízható teljesítményt nyújtottak, és jelentős részét képezték a vasúttársaság flottájának az aktív üzemeltetési évek alatt. Az 1950-es évek végén és az 1960-as évek elején a vasúti hálózat racionalizálásával ezek a mozdonyok fokozatosan kivonásra kerültek a forgalomból, ahogy a dízelmozdonyok átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az SLNCR Lough osztályú mozdonyokból nem maradt fenn működőképes példány. Azonban az egyik mozdony részei egy helyi múzeumban kiállításra kerültek, ahol a látogatók megtekinthetik az SLNCR örökségét, és emléket állíthatnak ezeknek a figyelemre méltó gépeknek.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SLNCR Lough osztályú mozdonyok, bár nem váltak híressé globálisan, regionális szinten jelentős szerepet játszottak. Modellvasúti változataik időnként megjelennek a gyűjtők körében, és a vasúttörténet iránt érdeklődők körében is elismertek. Az Írország történelmét bemutató kiállításokon vagy filmekben időnként utalnak ezekre a mozdonyokra, mint a régió vasúti fejlődésének ikonikus példáira.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google