Történeti háttér és gyártás
A Pays de Waes mozdony különleges helyet foglal el a vasúttörténelemben. Ezt a mozdonyt 1844-ben gyártották Belgiumban, és a belga vasúti hálózat kiszolgálására tervezték. A mozdonyt kifejezetten azzal a céllal készítették, hogy a belga vasutak gyorsabb és hatékonyabb közlekedést biztosítsanak.
A Pays de Waes-t az angol származású John Cockerill cége gyártotta. Ez a vállalat akkoriban jelentős szereplője volt az ipari forradalomnak, és nagy tapasztalattal rendelkezett gőzmozdonyok gyártásában. A konkrét példányszám, amennyit gyártottak, nem ismert, de az biztos, hogy a cél a belga vasúthálózat fejlesztése volt.
Technikai jellemzők
A Pays de Waes mozdony műszaki jellemzői különlegesek voltak a maga korában. Bár a pontos technikai leírások nem állnak rendelkezésre, annyi biztos, hogy gőzmozdonyként működött, és a korabeli technológia legjobb megoldásait alkalmazta.
A mozdony gőzhajtású volt, ami a 19. század közepén a legkorszerűbb technológiának számított. A maximális sebesség, hatótávolság és egyéb részletes technikai adatok nem állnak rendelkezésre, de a cél az volt, hogy elősegítse a gyors és hatékony személy- és áruszállítást Belgiumban.
Szolgálati történelem
A Pays de Waes mozdony Belgiumban szolgált, ahol a belga vasúti hálózat egyik elsődleges mozdonyaként üzemelt. Az 1840-es évek közepén és az 1850-es évek elején használták, elsősorban a személy- és teherforgalom növelésére.
A mozdony hatékonysága és megbízhatósága révén jelentős szerepet játszott a belga ipari forradalomban, a vasúti infrastruktúra bővítésében és a gazdasági növekedés előmozdításában. A forgalomból való kivonásának pontos dátuma nem ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos jelenleg nincs információ arról, hogy megőrzött példányai léteznének a Pays de Waes mozdonyoknak. Nem ismeretes, hogy lenne bármiféle múzeumban kiállítva, vagy nosztalgiavonatokban szerepelne.
Érdekességek és kulturális hatás
A Pays de Waes mozdony jelentőségét az is alátámasztja, hogy a belga vasúti történelem egyik fontos mérföldköveként tartják számon. Bár nem állnak rendelkezésre részletes adatok a kulturális hatásáról vagy arról, hogy megjelent-e filmekben vagy más médiában, ismertsége a vasút rajongói körökben továbbra is megmaradt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1800–1849 – Korai vasút |