Lima LS-1200 dízelmozdony

A Lima LS-1200 dízelmozdony a vasúti történelem kiemelkedő szereplője, amely hatékonyságával és sokoldalúságával a közlekedés fejlődését segítette elő a XX. században.

Történeti háttér és gyártás

A Lima LS-1200 dízelmozdonyt az amerikai Lima-Hamilton Corporation gyártotta 1950-től kezdődően. Ezt a mozdonytípust azzal a céllal fejlesztették ki, hogy kielégítsék a megnövekedett igényeket a hatékonyabb és erősebb tehervonati vontatásra a dízelkorszak csúcsán. A Lima-Hamilton Corporation a Lima, Ohio városában található üzemében gyártotta ezeket a mozdonyokat.

A gyártási időszak rövid volt, mivel a vállalat 1951-ben összeolvadt a Baldwin Locomotive Works vállalattal, létrehozva a Baldwin-Lima-Hamilton Corporation-t. Ennek következtében az LS-1200 gyártása csak egy évig tartott.

  • Gyártó: Lima-Hamilton Corporation
  • Gyártási helyszín: Lima, Ohio, USA
  • Gyártási időszak: 1950
  • Példányszám: Körülbelül 22 darab

Technikai jellemzők

Az LS-1200 egy dízel-elektromos mozdony, ami azt jelenti, hogy dízelmotor hajtotta, mely áramot termelt az elektromos motorok számára. A mozdony AI-1200 típusú motorral rendelkezett, mely 1200 lóerős teljesítményt biztosított.

  • Tengelyelrendezés: B-B (négy tengely, mindegyik hajtott)
  • Maximális sebesség: Körülbelül 100 km/h
  • Méretek: Hossz: kb. 15,2 méter

A mozdonyok a tehervonati szolgálatokra lettek optimalizálva, viszonylag alacsony sebességgel, de nagy vonóerővel. A motor teljesítménye és a hajtóművek kialakítása lehetővé tette a nehéz terhek hatékony vontatását.

Szolgálati történelem

A Lima LS-1200 mozdonyokat főként az Egyesült Államok vasúttársaságai alkalmazták tehervonati szolgálatban. Az ilyen típusú mozdonyokat több különböző vasúttársaság is használta, többek között a New York Central System és a Pennsylvania Railroad.

Az LS-1200-as dízelmozdonyok szolgálata az 1960-as évekig tartott, amikor is több példányát lecserélték az újabb, modernebb mozdonyokkal. A kivonásukra fokozatosan került sor, ahogy a technológiai fejlesztések lehetővé tették a hatékonyabb és gazdaságosabb vasúti közlekedési eszközök alkalmazását.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy az LS-1200-as mozdonyokból fennmaradt volna működőképes vagy kiállított példány. A legtöbb ilyen dízelmozdony szétbontásra került az elöregedés miatt, és a modern vasúti technológia elterjedése nyomán.

Érdekességek és kulturális hatás

A Lima LS-1200 mozdonyok nem voltak különösebben híresek vagy jól ismertek a szélesebb közönség számára. Azonban a vasúttechnológia rajongói körében érdekesnek számítanak, mivel a Lima-Hamilton vállalat rövid, de jelentős hatással volt a dízelszolgálatok fejlődésére. Modellvasúti változatok nem állnak széles körben rendelkezésre, mivel a mozdonyok relatív rövid szolgálati története miatt kevésbé ismert és elterjedt típus volt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1200 lóerő
Tengelyelrendezés B-B
Maximális sebesség 100 km/h
Hossz 15,2 méter

Hivatkozások

Wikipedia: Lima LS-1200

Képek

Források: Wikipédia, Google