Történeti háttér és gyártás
A Lima LS-1200 dízelmozdonyt az amerikai Lima-Hamilton Corporation gyártotta 1950-től kezdődően. Ezt a mozdonytípust azzal a céllal fejlesztették ki, hogy kielégítsék a megnövekedett igényeket a hatékonyabb és erősebb tehervonati vontatásra a dízelkorszak csúcsán. A Lima-Hamilton Corporation a Lima, Ohio városában található üzemében gyártotta ezeket a mozdonyokat.
A gyártási időszak rövid volt, mivel a vállalat 1951-ben összeolvadt a Baldwin Locomotive Works vállalattal, létrehozva a Baldwin-Lima-Hamilton Corporation-t. Ennek következtében az LS-1200 gyártása csak egy évig tartott.
- Gyártó: Lima-Hamilton Corporation
- Gyártási helyszín: Lima, Ohio, USA
- Gyártási időszak: 1950
- Példányszám: Körülbelül 22 darab
Technikai jellemzők
Az LS-1200 egy dízel-elektromos mozdony, ami azt jelenti, hogy dízelmotor hajtotta, mely áramot termelt az elektromos motorok számára. A mozdony AI-1200 típusú motorral rendelkezett, mely 1200 lóerős teljesítményt biztosított.
- Tengelyelrendezés: B-B (négy tengely, mindegyik hajtott)
- Maximális sebesség: Körülbelül 100 km/h
- Méretek: Hossz: kb. 15,2 méter
A mozdonyok a tehervonati szolgálatokra lettek optimalizálva, viszonylag alacsony sebességgel, de nagy vonóerővel. A motor teljesítménye és a hajtóművek kialakítása lehetővé tette a nehéz terhek hatékony vontatását.
Szolgálati történelem
A Lima LS-1200 mozdonyokat főként az Egyesült Államok vasúttársaságai alkalmazták tehervonati szolgálatban. Az ilyen típusú mozdonyokat több különböző vasúttársaság is használta, többek között a New York Central System és a Pennsylvania Railroad.
Az LS-1200-as dízelmozdonyok szolgálata az 1960-as évekig tartott, amikor is több példányát lecserélték az újabb, modernebb mozdonyokkal. A kivonásukra fokozatosan került sor, ahogy a technológiai fejlesztések lehetővé tették a hatékonyabb és gazdaságosabb vasúti közlekedési eszközök alkalmazását.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy az LS-1200-as mozdonyokból fennmaradt volna működőképes vagy kiállított példány. A legtöbb ilyen dízelmozdony szétbontásra került az elöregedés miatt, és a modern vasúti technológia elterjedése nyomán.
Érdekességek és kulturális hatás
A Lima LS-1200 mozdonyok nem voltak különösebben híresek vagy jól ismertek a szélesebb közönség számára. Azonban a vasúttechnológia rajongói körében érdekesnek számítanak, mivel a Lima-Hamilton vállalat rövid, de jelentős hatással volt a dízelszolgálatok fejlődésére. Modellvasúti változatok nem állnak széles körben rendelkezésre, mivel a mozdonyok relatív rövid szolgálati története miatt kevésbé ismert és elterjedt típus volt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény | 1200 lóerő |
Tengelyelrendezés | B-B |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Hossz | 15,2 méter |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google