Történeti háttér és gyártás
Az Indian locomotive class WDS-2 dízelmozdony az 1950-es évek közepén készült el, válaszként az Indiai Vasút szükségleteire. A mozdonyokat 1954-ben gyártották, és céljuk az volt, hogy megfeleljenek a fokozódó tehervonati igényeknek. A WDS-2 sorozatot az indiai vasutak fejlesztési programjának keretében készítették. A gyártó vállalat az angolországi W. G. Bagnall volt, amely a Staffordshire megyében található Staffordban működött. Az Indian Railways volt a fő megrendelő, és a mozdonyokat elsősorban belföldi használatra szánták. A pontos példányszámok kevésbé dokumentáltak, de a sorozat jelentős számú elkezdett beszerzéssel indult.
Technikai jellemzők
A WDS-2 dízelmozdonyokat dízelmeghajtással tervezték. A mozdonyok 0-6-0-s tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami három hajtott tengelyt jelentett. A maximális sebességük elérte a körülbelül 30-40 km/h-t, ami elsősorban tehervonatok kiszolgálására tette alkalmassá őket. A mozdonyokat erős és megbízható fékrendszerrel látták el, hogy bármilyen teherszállítási kihívásnak megfeleljenek. A vezérlési rendszerük egyszerűsített volt, így a kezelő személyzet könnyen tudta irányítani a mozdonyokat. A méretek és további specifikus műszaki adatok nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A WDS-2 mozdonyok elsősorban India-szerte tehervonatok vontatására szolgáltak. Az indiai ipari fejlődés kritikus időszakában, az 1950-es és 1960-as években játszottak jelentős szerepet. A mozdonyokat többnyire belföldi forgalomban használták, és különösen az állomások körüli rangírozási feladatok ellátásában voltak fontosak. Bár a pontos kivonási idő nem dokumentált, a fokozatos technológiai fejlődéssel és a modernebb dízelmozdonyok megjelenésével a WDS-2 mozdonyokat végül kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az Indian locomotive class WDS-2 mozdonyok közül néhány példány megőrzésre került az indiai vasúti múzeumok gyűjteményében. Ezek a megőrzött példányok a közönség számára is megtekinthetők, és betekintést nyújtanak az indiai vasúttörténelem egy fontos időszakába. Az egyik legismertebb helyszín, ahol megtekinthetők, a Delhi Vasutasklub és Múzeum.
Érdekességek és kulturális hatás
A WDS-2 mozdonyok jelentősége az indiai vasúti hálózat modernizálásának kezdeti időszakában különösen fontos volt. Bár köznyelvi beceneveik nem váltak széles körben ismertté, ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a gazdasági növekedésben és az ipari forradalomban Indiában. Modellvasúti formában azonban kevésbé terjedtek el, mivel a nemzetközi modellvasúti piacok ritkán helyezik előtérbe az indiai vasúti járműveket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |