Történeti háttér és gyártás
Az SJ Ra elektromos motorvonat a Svéd Államvasutak, az SJ (Statens Järnvägar) számára készült, hogy kielégítse az 1950-es évek közepének növekvő közlekedési igényeit. A vonatot 1955-ben fejlesztették ki, az ASEA (Allmänna Svenska Elektriska Aktiebolaget) gyártásában. Az SJ Ra célja az volt, hogy nagyobb sebességgel és hatékonyabb szolgáltatással kössön össze távolsági úticélokat Svédországban. Az ASEA a korszak egyik vezető elektromos járműgyártója volt, és a projekt során modern és megbízható technológiát alkalmaztak.
Technikai jellemzők
Az SJ Ra egy elektromos motorvonat, amely korszerű hajtásrendszerrel rendelkezett. Az elektromos meghajtással nagy teljesítményre volt képes, ami lehetővé tette számára a 150 km/h maximális sebesség elérését. A vonat tengelyelrendezése B’B’, ami segített a stabil és sima futásban.
- Maximális sebesség: 150 km/h
- Tengelyelrendezés: B’B’
- Méretek: A vonat teljes hossza körülbelül 18-20 méter volt, bár pontosabb méretek nem állnak rendelkezésre.
- Férőhely: Az utastér kényelmes utazást biztosított, de a pontos utasbefogadási kapacitást nem részletezik.
Szolgálati történelem
Az SJ Ra vonatokat főként Svédország területén használták, ahol az SJ irányítása alatt elővárosi, valamint távolsági szolgálatot is elláttak. A vonatok a svéd vasúthálózat fontos részét képezték, mivel gyorsabb és kényelmesebb utazási lehetőséget biztosítottak. Az SJ Ra fokozatosan ki lett vonva a forgalomból a modern vonatok érkezésével, de pontos dátumok és részletek a kivonásról nem rendelkezésre állnak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármely SJ Ra vonat megőrzésre került volna múzeumban vagy más formában. Valószínűleg a legtöbb példányt selejtezték vagy átalakították.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SJ Ra elektromos motorvonat hozzájárult a svéd közlekedési infrastruktúra fejlődéséhez az 1950-es évek közepétől kezdve. Az ilyen típusú vonatok megjelenése elősegítette a gyorsabb és hatékonyabb utazási lehetőségeket, és hozzájárult az elektromos vasúti közlekedés elterjedéséhez. Nincs információ arról, hogy ez a modell filmszerepekben vagy más kulturális megjelenésekben szerepelt volna.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos motorvonat |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Maximális sebesség: | 150 km/h |
Tengelyelrendezés: | B’B’ |