Történeti háttér és gyártás
A China Railways SL6 gőzmozdony gyártását 1956-ban kezdték el. Ez a típus a Kínai Népköztársaság vasúti közlekedésének egyik meghatározó darabja volt, fontos szerepet játszva a hazai közlekedési igények kielégítésében. A mozdony az ország ipari fejlődésének időszakában készült, amikor nagy szükség volt megbízható és hatékony szállítójárművekre. Az SL6 típust a China Railway gyártotta, mely a kínai vasúti járművek gyártásában meghatározó szerepet töltött be abban az időszakban.
Technikai jellemzők
Az SL6 egy hagyományos gőzmozdony, mely a klasszikus hőerőgépek hajtásrendszerét alkalmazza. A gőzmozdonyokat jellemzően szénnel vagy fával fűtött kazánok táplálják, melyek a vizet nagy nyomású gőzzé alakítják, ezzel hajtva meg a dugattyúkat. Az SL6 konkrét teljesítményi adatai, mint például a maximális sebesség vagy a hatótávolság, nem részletezettek az elérhető forrásokban. Az ilyen mozdonyok jellemzően közepes távú személy- és teherszállításra voltak optimálisak.
Szolgálati történelem
A China Railways SL6 mozdonyokat elsősorban Kína belföldi vasúthálózatán használták. Szerepük kiemelkedő volt a közlekedés fejlesztésében, hiszen segítettek a nagy mennyiségű áru és az utasok gyors és hatékony szállításában. A szolgálatból való kivonásuk pontos ideje nem ismert, de mint sok más gőzmozdony, az SL6 is a gőzmozdonyok fokozatos kiváltásával tűnt el az aktív szolgálatból, amikor a dízel- és elektromos mozdonyok átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy bármely China Railways SL6 mozdony megőrzésre került volna, vagy múzeumokban kiállítanák. Az ilyen járművek megőrzése gyakran attól függ, hogy mennyire voltak jelentősek és mennyire maradtak meg technikai vagy kulturális emlékként.
Érdekességek és kulturális hatás
A China Railways SL6 mozdony, mint sok más történelmi vasúti jármű, népszerű a vasútmodellezők körében. Az ilyen mozdonyok gyakran szerepelnek a modellezők készleteiben, hagyományos kialakításuk és történelmi jelentőségük miatt. A kulturális hatásuk különösen az ipari fejlődés időszakában volt jelentős, amikor a vasúti közlekedés bővítése a gazdasági növekedés kulcsfontosságú részévé vált.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Gőzmozdony |
| Meghajtás | Gőz |
| Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_SL6
Képek
Források: Wikipédia, Google

















