Történeti háttér és gyártás
Az ALCO RSD-16 egy amerikai gyártású dízelmozdony, amelyet az American Locomotive Company (ALCO) fejlesztett ki. A mozdony gyártása 1957-ben kezdődött. Az ALCO a vasúti közlekedés iránti növekvő igényeket követve fejlesztette ki ezt a típust, amelyet elsősorban teherszállításra szántak. Az RSD-16 modellek leginkább Argentínában találtak otthonra, ahol a Ferrocarriles Argentinos vasúttársaság rendelt belőlük nagyobb mennyiséget.
Technikai jellemzők
Az ALCO RSD-16 egy hat tengelyes dízelmozdony, amelyet a dízelmotorok megbízhatóságának kihasználására terveztek. A mozdony TELJESÍT a dízelmotor teljesítménye a tengelyeknek, lehetővé téve a nagyobb teherszállítási kapacitást. Jellemző tengelyelrendezése az A1A-A1A, ami azt jelenti, hogy a három középső tengely közül kettő hajtott, egy pedig nem. A maximális sebesség, hatótávolság és méretek pontos adatai nem állnak rendelkezésre, de a mozdony alapvető funkcionalitása a teherszállításra koncentrál.
Szolgálati történelem
A legtöbb ALCO RSD-16 mozdony Argentínában került forgalomba. A Ferrocarriles Argentinos vette át őket, ahol a mohndonok teher- és személyszállításra egyaránt használták. A mozdonyok a nehéz teherszállítási feladatokat látták el az ország vasúti hálózatán. Az RSD-16 mozdonyok kiválóan teljesítettek munkájuk során, bár pontos kivonási és selejtezési időpontok nem ismertek teljesen.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy az ALCO RSD-16 mozdonyból lenne megőrzött vagy múzeumban bemutatott példány.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ALCO RSD-16 mozdonyokkal kapcsolatosan nem állnak rendelkezésre különleges érdekességek vagy kulturális hatások. Azonban ez a típus jelentős szerepet játszott az argentin vasúti áruszállítás fejlődésében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |