Történeti háttér és gyártás
A South African Class 61-000 dízelmozdonyt a dél-afrikai vasúti igények kielégítése céljából fejlesztették ki. A mozdony a South African Railways (SAR) megrendelésére készült 1959-ben. Az amerikai General Electric (GE) volt a fő gyártó, a mozdonyokat az amerikai Erie, Pennsylvania gyárában állították elő. Bár pontos darabszám nem ismert, a típust kifejezetten a SAR számára tervezték.
Technikai jellemzők
A South African Class 61-000 dízelmozdony belső égésű dízelmotorral rendelkezik. A mozdonynak Co-Co tengelyelrendezése van, ami hat tengelyt foglal magába, mindegyik meghajtott. A maximális sebessége körülbelül 100 km/h lehetett. A mozdony hosszúsága és egyéb pontos méretei nem részletezettek a forrásban, de általában közepes méretű tehervonati szolgálatra tervezték. Főként teherszállítási feladatokat látott el.
Szolgálati történelem
A Class 61-000 mozdonyokat legfőképpen Dél-Afrikában használták. Elsősorban tehervonati szolgálatban álltak, de időnként személyszállításra is alkalmazták őket, ha szükség volt nagyobb teljesítményre. A pontos kivonási évszámok nem állnak rendelkezésre, de a dízelmozdonyok fokozatos cseréje az 1970-es, 1980-as években elkezdődött Dél-Afrikában, amikor újabb és hatékonyabb mozdonyok kerültek bevezetésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a South African Class 61-000 mozdonyok közül bármelyiket megőrizték volna múzeumi vagy nosztalgikus célokra. Mivel a típust kifejezetten teherszállításra tervezték, kevésbé valószínű, hogy bármelyik darabja fennmaradt.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs különösebb adat arról, hogy a South African Class 61-000 mozdonyok bármilyen kulturális hatást gyakoroltak volna, vagy hogy megjelentek volna modellvasúti változatban. A típus inkább a szakértők és vasúttörténészek körében ismert.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |