DB Class V 160 dízelmozdony

A DB Class V 160 dízelmozdony a német vasutak egyik ikonikus szereplője, amely az 1960-as évektől kezdve meghatározó szerepet játszott a közlekedés modernizálásában.

Történeti háttér és gyártás

A DB Class V 160 dízelmozdony, amelyet később DB Baureihe 216 néven ismertek meg, a német vasúti hálózat meghatározó járműve volt a 20. század második felében. Az 1960-as években fejlesztették ki, hogy kielégítse a Német Szövetségi Vasút (Deutsche Bundesbahn) igényeit a közepes teljesítményű, univerzális dízelmozdony iránt. Az első mozdonyt 1960-ban gyártották le.

A V 160 sorozatot azzal a céllal hozták létre, hogy hatékonyabbá tegyék a német vasúti közlekedést, felváltva több régebbi típusú mozdonyt. A gyártás során több vállalat is részt vett, köztük a Krupp, a Henschel, a KHD és az AEG. A gyártás 1960-tól 1978-ig tartott, és összesen 224 darabot gyártottak.

Technikai jellemzők

A DB Class V 160 dízelmozdony egy dízeles hajtásrendszerrel ellátott jármű, amely megbízhatóságáról és sokoldalúságáról ismert. A mozdony 1,840 lóerős teljesítményre volt képes, amely lehetővé tette, hogy 120 km/h sebességet érjen el.

  • Tengelyelrendezés: B’B’
  • Maximális sebesség: 120 km/h
  • Teljesítmény: 1,840 lóerő (PS)
  • Üzemanyagtartály kapacitása: 3,000 liter
  • Méretek: 16,000 mm hosszú

Szolgálati történelem

A DB Class V 160 mozdony széles körben használták Németországban különböző személy- és tehervonatok vontatására. Az 1960-as évektől a 2000-es évek elejéig szolgált. Különféle vasúti társaságok alkalmazták, beleértve a Deutsche Bundesbahnt is. A mozdonyok megbízhatósága miatt a V 160 sorozat meghatározó szerepet játszott a német közlekedésben. Néhány példányt később modernizáltak, hogy tovább működhessenek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Számos DB Class V 160 mozdonyt megőriztek múzeumi célokra, és Németország különböző vasúti múzeumaiban kiállították őket. Néhányuk ma is rész vesz nosztalgiavonatok közlekedésében, így megőrizve a múlt vasúti örökségét.

Érdekességek és kulturális hatás

A DB Class V 160 mozdonyokat Németországban gyakran egyszerűen csak „Lollo” becenéven említik, az ismert olasz színésznő, Gina Lollobrigida után, a mozdony jellegzetes kerek formája miatt. A típus számos vasúti modellgyártó termékpalettáján is megtalálható, különböző méretarányokban elérhető, így népszerű a vasútmodellezők körében. A V 160 modelljei hozzájárulnak a jármű történelmi és kulturális jelentőségének megőrzéséhez.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1,840 lóerő
Maximális sebesség 120 km/h
Üzemanyagtartály kapacitása 3,000 liter
Hossz 16,000 mm

Hivatkozások

DB Class V 160 – Wikipédia