Történeti háttér és gyártás
Az SBB Bm 4/4 dízelmozdony a Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) számára készült, a vasúti hálózat hatékonyabb és rugalmasabb kiszolgálása érdekében. Az 1960-as évek elején a vasúttársaság szükségét érezte egy megbízható dízelmozdony kifejlesztésének, amely képes rövid távolságú áruszállítási és tolatási feladatokat ellátni. A Bm 4/4 mozdonyokat az SLM gyártotta, és összesen 1 példány készült belőle 1960-ban.
Technikai jellemzők
Az SBB Bm 4/4 dízelmozdony egy modern hajtásrendszerrel készült, amely a dízelmeghajtású mozdonyok közé sorolja. A mozdony teljesítménye elegendő volt a rövidebb távú áruszállítási és tolatási feladatok ellátására. A tengelyelrendezése B’B’, ami a rugalmasabb mozgást és jobb súlyeloszlást tette lehetővé. A maximális sebessége 75 km/h volt. A mozdony kompakt méretű, ami ideális volt városi és ipari környezetben történő használatra.
Szolgálati történelem
A Bm 4/4 mozdonyokat főként Svájcban használták a Svájci Szövetségi Vasutak keretében. Jelentős szerepet játszottak a vasúti tolatási műveletekben és a helyi áruszállításban. Az évek során a mozdonyok megbízhatóságuk miatt népszerűek voltak, de az idő múlásával és a technológiai fejlődések hatására lassan lecserélésre kerültek. A szolgálatból való kivonás pontos ideje nem ismert, de valószínűleg a 20. század végére tehető.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az elérhető adatok alapján nem ismert, hogy a Bm 4/4 mozdonyokból megőriztek volna példányokat múzeumi célokra, vagy hogy jelenleg nosztalgiavonatokként szolgálnának.
Érdekességek és kulturális hatás
- A Bm 4/4 mozdonyok a svájci vasúti technológia egyik érdekes példái, amelyek hozzájárultak a vasúti szállítás hatékonyságának növeléséhez.
- Nem ismertek különösebb becenevek vagy kulturális említések a mozdony kapcsán.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |