Indian locomotive class WAM-2 elektromos mozdony

Az Indian locomotive class WAM-2 elektromos mozdony az 1960-as években jelentős előrelépést hozott az indiai vasúti közlekedésben, kiváló teljesítményével és megbízhatóságával hozzájárulva a vasúti hálózat modernizációjához.

Történeti háttér és gyártás

Az Indian locomotive class WAM-2 villamos mozdonyt 1960-ban gyártották. Ez a típus a villamos mozdonyok második generációját képviseli Indiában, ahol a fejlesztések célja a növekvő vasúti közlekedési igények kielégítése volt. A WAM-2-t az indiai államvasutak számára tervezték, hogy megfeleljenek a gyorsan növekvő utas- és teherszállítási szükségleteknek.

A WAM-2 mozdonyokat az indiai vasúti hálózat modernizálásának részeként, a villamos vontatás bevezetése érdekében gyártották. A gyártás a korai 1960-as években kezdődött, de pontos gyártási darabszámról nincsenek információk.

Technikai jellemzők

A WAM-2 egy elektromos mozdony, amelyet a villamos vontatásra terveztek. A mozdony hajtásrendszere elektromos, ami kiemelkedett a korábbi technológiák közül, mint például a gőz- vagy dízelmozdonyok. A WAM-2 maximális sebessége körülbelül 112 km/h volt, ami lehetővé tette a gyors személy- és teherszállítást.

  • Tengelyelrendezés: B-B
  • Teljesítmény: N/A
  • Méretek: N/A
  • Fékrendszer: Elektromos

Szolgálati történelem

A WAM-2 mozdonyokat elsősorban az indiai vasúthálózaton használták. Szerepük a személyszállító vonatok elővárosi és távolsági közlekedésében volt jelentős. Az idő múlásával, az újabb és modernebb mozdonyok megjelenésével a WAM-2 szerepe fokozatosan csökkent, és az 1970-es évek végére a legtöbb ilyen mozdonyt kivonták a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelen információk alapján nincs ismert megőrzött példány a WAM-2 mozdonyokból, és múzeumi szereplésről sem közöltek adatokat. Az ilyen típusú mozdonyokat főként az indiai vasúti hálózaton használták, ahol az évek során már modernebb típusok vették át a helyüket.

Érdekességek és kulturális hatás

A WAM-2 nemcsak a technológiája miatt volt jelentős, de fontos kultúrtörténeti szerepe is volt Indiában, ahol a gyorsabb és hatékonyabb vasúti közlekedést támogatta az 1960-as évek modernizációs törekvéseinek részeként.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

Indian locomotive class WAM-2

Képek

Források: Wikipédia, Google