Történeti háttér és gyártás
A Belgian Railways Class 15 elektromos mozdonyokat a belga vasúti közlekedés igényeinek kielégítésére fejlesztették ki. Az 1960-as évek elején a belga vasút modernizálására és az elektromos vontatás népszerűsítésére tett erőfeszítések részeként ez a típus is a villamos vontatás előnyeit kihasználva készült. A mozdonyokat a belga Nemzeti Vasúttársaság (SNCB/NMBS) számára gyártották.
A mozdonyok gyártását 1962-ben kezdték meg, a gyártásért a belga ACEC vállalat volt felelős. Az összesen 5 darab Class 15 mozdonyt gyártottak ebben a szériában, amelyek kifejezetten az addigra kiépített belgiumi villamosított fővonalakra készültek.
Technikai jellemzők
A Belgian Railways Class 15 mozdonyok teljesen elektromos hajtásúak voltak, ami a korszakban már fejlett megoldásnak számított. Az egyenként körülbelül 1000 kW teljesítmény leadására képes mozdonyokat úgy tervezték, hogy a belga vasúti hálózaton hatékonyan üzemeljenek.
A Class 15 mozdonyok maximális sebessége körülbelül 130 km/h volt, mely lehetővé tette a gyors és megbízható közlekedést a fővonalakon. A mozdony kialakítása a kétáramnemű villamos üzemmódot támogatta, amely rugalmasságot biztosított a különböző elektromos rendszereken való üzemeléshez.
Szolgálati történelem
A Belgian Railways Class 15 mozdonyokat elsősorban a belga villamosított fővonalakon használták. A mechanikai és elektromos rendszereikre támaszkodva, a mozdonyok megbízható szolgálatot teljesítettek, és szerepet játszottak a belga vasúthálózat villamosításában. A 2000-es évek elejéig voltak szolgálatban, amikor a modern alternatívák fokozatosan átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Belgian Railways Class 15 mozdonyok bármely példánya megőrzésre került volna, vagy múzeumban lenne kiállítva.
Érdekességek és kulturális hatás
A Belgian Railways Class 15 mozdonyok nem kaptak jelentős szerepet a kulturális médiában, és nem váltak híressé a rajongói kultúrában. Érdekes módon a típus nem volt széles körben elérhető modellvasúti formában sem, így a vasúti modellezők körében is kevésbé ismert.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1962 |
Példányszám | 5 |
Maximális sebesség | 130 km/h |
Hivatkozások
Belgian Railways Class 15 a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google