Történeti háttér és gyártás
A BHP Whyalla DH osztályú dízelmozdonyt az ausztrál BHP (Broken Hill Proprietary Company) rendelte meg 1962-ben. Az Whyalla DH osztály célja a hatékony ásványi szállítás és ipari munkák támogatása volt. A dízelmozdonyokat az angliai Birmingham Small Arms Company (BSA) készítette, ami az ekkoriban jellemző ausztrál ipari fellendülés részeként történt.
A BHP megrendelése három darab mozdonyra szólt, melyek kizárólag az ausztrál vasútvonalak számára készültek. Ezen mozdonyok kifejlesztése az ország ipari kapacitásának növeléséhez és az ásványkitermelés hatékonyságának javításához járult hozzá.
Technikai jellemzők
A BHP Whyalla DH osztályú mozdonyok dízel-hidraulikus hajtásúak. A dízelmotor teljesítményét és a hidraulikus rendszer hatékonyságát úgy tervezték meg, hogy a mozdonyok nehéz ipari teherbírásra is alkalmasak legyenek. Bár pontos teljesítményszámok nem állnak rendelkezésre, a dízel-hidraulikus rendszer megbízhatósága és erőátvitele alapvető szempont volt a tervezés során.
A mozdonyok tengelyelrendezése C-típusú, azaz három tengelyű hajtású egységként működnek. Ez a konfiguráció lehetővé teszi a mozdonyok számára, hogy nehéz terhek vontatását is hatékonyan végezzék, különösen az ipari környezetben.
Szolgálati történelem
A BHP Whyalla DH mozdonyokat elsősorban a BHP tulajdonában lévő ausztrál bányák környékén használták. Fő feladatuk az ásványi anyagok szállítása volt a bányák és a kikötők között. Az idő múlásával ezek a mozdonyok a modern technológiai fejlődés miatt elavulttá váltak, így végül ki lettek vonva a forgalomból. Az üzemeltetésük során megbízhatóságukról és tartósságukról voltak híresek, ami fontos tényező volt a bányászati környezetben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- A BHP Whyalla DH mozdonyokból jelenleg nincs információ megőrzött példányról vagy múzeumi kiállításról.
Érdekességek és kulturális hatás
A BHP Whyalla DH mozdonyoknak nincsenek ismert köznyelvi becenevei vagy kulturális megjelenései filmekben vagy könyvekben. Modellvasúti elterjedtségük nem ismert, és nem váltak része a vasúti rajongók közkedvelt célpontjainak. Azonban ipari jelentőségük miatt technikai körökben továbbra is számon tartják őket.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |








