Történeti háttér és gyártás
Az Indonesian Railways Class BB301 dízelmozdony a 20. század közepén jelent meg, mint az indonéz vasúti közlekedés fejlesztésének fontos része. A mozdonyokat a Nippon Sharyo gyártotta Japánban, konkrétan 1964-ben. Az igény egy megbízható, gazdaságos és erőteljes dízelmozdony megalkotására abból a célból fakadt, hogy az Indonézia különböző régióiban található vasútvonalakat korszerűsítsék, és javítsák a szállítás hatékonyságát.
A BB301 sorozat mozdonyait az Indonéz Államvasutak (PT Kereta Api Indonesia) számára fejlesztették, hogy megfeleljenek az ország specifikus vasúti igényeinek. A gyártási időszak 1964-ben kezdődött, és egyértelműen az indonéz vasúti hálózat szükségleteire szabva készültek.
Technikai jellemzők
A BB301 sorozat dízelmozdonyai Diesel Electric meghajtással rendelkeznek. Ez a technológiai megoldás a dízelmotor teljesítményét elektromos árammá alakítja, amelyet aztán a mozdony tengelyeinek meghajtására használnak. Ez a rendszer nemcsak hatékony, de a karbantartás szempontjából is kedvező.
A mozdonyok tengelyelrendezése B-B, amely két forgóvázon egyaránt két hajtott tengelyt jelent. A maximális sebességük körülbelül 90 km/h, ami megfelelő mind a személy-, mind a teherszállító vonatok számára. A BB301 mozdonyok méretei és további részletes technikai adatok a következő táblázatban találhatók.
Szolgálati történelem
A BB301 mozdonyokat elsősorban Indonéziában használták, ahol a vasúti szállítás fontos szerepet játszik az ország gazdasági és társadalmi életében. Ezek a mozdonyok kulcsszerepet töltöttek be mind a személyszállítás, mind a teherszállítás terén. Az évtizedek során a BB301-es mozdonyok hozzájárultak az indonéz vasúti hálózat fejlesztéséhez és modernizációjához.
Bár a pontos kivonási és selejtezési időpontok nem állnak rendelkezésre, az tény, hogy a BB301 sorozat több évtizeden keresztül szolgálta az indonéz vasutakat, és nagy megbízhatósága miatt népszerű volt a vasúti személyzet körében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A BB301 mozdonyok közül néhány a mai napig fennmaradt, és működőképes állapotban van, vagy múzeumi kiállítások részét képezi. Ezek a megőrzött példányok fontos kulturális és történeti emlékek, amelyek az indonéz vasúti történelem részét képezik.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a BB301 sorozat nem vált ikonikus szereplővé a világ vasúti közlekedésének történetében, Indonéziában jelentős hatást gyakorolt a vasúthálózat fejlődésére. A mozdonyok megbízhatósága és tartóssága miatt a vasúti személyzet és az utasok körében is kedvelt volt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | B-B |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Hivatkozások
Indonesian Railways Class BB301 – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google