Történeti háttér és gyártás
Az ÖBB Class 2043 sorozatú dízelmozdonyokat az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) részére fejlesztették ki. A mozdonyok gyártását az 1960-as években rendelték el, hogy kielégítsék a dízel vontatáshoz szükséges igényeket azokon a vonalakon, ahol nem volt villamosítás. A gyártást az SGP (Simmering-Graz-Pauker) vállalat végezte, a gyártás 1964-ben kezdődött.
Technikai jellemzők
Az ÖBB Class 2043 sorozat dízelmozdonyként működik. A mozdony tengelyelrendezése B’B’, ami azt jelenti, hogy két két-tengelyes forgóváza van. A mozdony maximális sebessége 100 km/h. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy nagyobb teljesítményt nyújtsanak, és alkalmasak legyenek személy- és tehervonatok vontatására is.
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
- Teljesítmény: 1250 kW
- Maximális sebesség: 100 km/h
- Tengelyelrendezés: B’B’
Szolgálati történelem
Az ÖBB Class 2043 mozdonyokat az Osztrák Szövetségi Vasutaknál használták, különösen azokon a vonalakon, ahol nem volt villamosítás. Elsősorban személyszállításra és tehervonatok vontatására használták őket. A mozdonyok hosszú ideig szolgáltak, és az osztrák vasúti hálózat különböző részein bukkantak fel.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több ÖBB Class 2043 mozdonyt is megőriztek nosztalgikus célokra. Ezek közül néhány példány különböző osztrák múzeumokban található, ahol időnként nosztalgia vonatok részeként üzemelnek.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ÖBB Class 2043 mozdonyok az osztrák vasút történetének ikonikus részévé váltak. A modellezők körében is népszerűek, és számos vasútmodell-készítő cég kínál méretarányos modelleket róla. Az osztrák vasúti kultúrában való jelentősége miatt sok rajongója van, és gyakran szerepel különböző vasúti kiállításokon.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Teljesítmény | 1250 kW |
Tengelyelrendezés | B’B’ |
Hivatkozások
További információ a ÖBB Class 2043 dízelmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google