CGR 1st Class 0-4-0ST 1876 gőzmozdony

A CGR 1st Class 0-4-0ST 1876 gőzmozdony egy különleges darabja a vasúttörténelemnek, amely a dél-afrikai vasúti hálózat korai fejlődését segítette elő.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 1st Class 0-4-0ST gőzmozdonyokat 1876-ban fejlesztették ki, hogy kielégítsék a Dél-Afrikai Cape Government Railways (CGR) igényeit. Ezeket a mozdonyokat a Neilson and Company, egy neves brit mozdonygyártó cég készítette el. A gyártás jelentősége abban rejlik, hogy a 19. század második felében a vasút terjeszkedése kulcsfontosságú volt a brit gyarmati területeken, így a gazdasági fejlődés alapjául szolgált.

  • Gyártási év: 1876
  • Gyártó vállalat: Neilson and Company
  • Székhely: Glasgow, Skócia
  • Megrendelő: Cape Government Railways (CGR)

Technikai jellemzők

A CGR 1st Class 0-4-0ST gőzmozdony technikai jellemzői különlegesen adaptálták a 19. század közepének követelményeihez a vasúti közlekedésben. A 0-4-0ST jelölés a mozdony tengelyelrendezésére utal, ami azt jelenti, hogy nincs vezető (pilóta) tengelye, négy hajtott tengelye van, és nincs futótengelye. Ez a típusú elrendezés hatékony volt a kisebb sugarú kanyarok és a nehezebb terepek leküzdésére.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-4-0ST

Szolgálati történelem

A CGR 1st Class 0-4-0ST mozdonyokat főként Dél-Afrikában, a Cape Government Railways vonalain használták. Szolgálatuk során ezek a mozdonyok főként helyi és teherszállítási szerepkörben vettek részt, ahol a kompakt méretük és a robusztus kialakításuk különösen hasznosnak bizonyult. A mozdonyokra jellemző volt, hogy könnyen karbantarthatók és megbízhatók voltak.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenlegi információk szerint nincs megőrzött példánya a CGR 1st Class 0-4-0ST mozdonyoknak. Ez a típus elsősorban gyakorlati célokra és nem múzeumi megjelenítésre terveződött, így az idő múlásával az eredeti példányok selejtezésre kerültek.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a CGR 1st Class 0-4-0ST mozdonyok konkrét kulturális hatásairól kevés információ áll rendelkezésre, a korabeli gőzmozdonyok általában nagy népszerűségnek örvendtek a vasúttörténészek, valamint a modellvasút kedvelőinek körében. Ezek a járművek hozzájárultak a vasúti közlekedés hőskorának romantikájához, és gyakran jelennek meg korabeli plakátokon és festményeken.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1876
Tengelyelrendezés 0-4-0ST

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_1st_Class_0-4-0ST_1876

Képek

Források: Wikipédia, Google