CGR 1st Class 2-6-0 1876 BP gőzmozdony

A CGR 1st Class 2-6-0 1876 BP gőzmozdony a 19. század végén jelentős szerepet játszott a dél-afrikai vasúthálózat fejlődésében, kitűnve megbízhatóságával és teljesítményével.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 1st Class 2-6-0 gőzmozdony 1876-ban készült, és a brit Beyer, Peacock and Company gyártotta. A mozdonysorozatot a Cape Government Railways (CGR) számára fejlesztették ki Dél-Afrikában. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztésének fő oka az volt, hogy növeljék a vasúti szállítás hatékonyságát ebben az időszakban, amikor a gőzmozdonyok jelentős szerepet játszottak a közlekedésben. A mozdony gyártása kifejezetten a CGR igényei szerint történt, a gyártó pedig Angliában, Manchesterben található.

Technikai jellemzők

A CGR 1st Class 2-6-0 egy gőzmeghajtású mozdony, amelynek hajtásrendszere a korszak tipikus példája. A 2-6-0 tengelyelrendezés azt jelenti, hogy a mozdony két vezető, hat hajtó és nulla futótengellyel rendelkezik. Ennek a kialakításnak az előnye, hogy nagyobb vonóerőt biztosít, lehetővé téve a nehezebb vonatok vontatását is. A mozdonyok maximális sebessége és hatótávolsága azonban nem áll rendelkezésre. Az ilyen típusú mozdonyokat általában személy- és tehervonatokhoz használták.

Szolgálati történelem

A CGR 1st Class 2-6-0 mozdonyokat a dél-afrikai Cape Government Railways (CGR) üzemeltette. Széleskörűen alkalmazták különféle vasúti szolgálatokban, beleértve a személy- és tehervonatok vontatását. A mozdonyok pontos szolgálati élettartama nem áll rendelkezésre, és nincs információ arról, hogy mikor vonták ki őket a forgalomból. Az ilyen típusú mozdonyok különösen a nehéz terepen voltak hasznosak, ami Dél-Afrika változatos földrajzi viszonyainak megfelelő kihívásokat jelentett.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a CGR 1st Class 2-6-0 mozdonyokból fennmaradt-e bármely példány múzeumban vagy nosztalgiavonatként. Ez arra utal, hogy jelenleg nincs ismert megőrzött vagy működőképes darab belőle.

Érdekességek és kulturális hatás

A CGR 1st Class 2-6-0 mozdonyok jelentős történelmi értéket képviselnek, mint a dél-afrikai vasúttörténet egyik első modern gőzmozdonya, ám a szélesebb kulturális hatásukról nincs különösebb információ. Modellvasúti változataik nem ismertek, és filmekben vagy könyvekben való elterjedtségükről sincs adat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_1st_Class_2-6-0_1876_BP

Képek

Források: Wikipédia, Google