Történeti háttér és gyártás
A CGR 1st Class 2-6-0 gőzmozdony 1876-ban készült, és a brit Beyer, Peacock and Company gyártotta. A mozdonysorozatot a Cape Government Railways (CGR) számára fejlesztették ki Dél-Afrikában. Az ilyen típusú mozdonyok kifejlesztésének fő oka az volt, hogy növeljék a vasúti szállítás hatékonyságát ebben az időszakban, amikor a gőzmozdonyok jelentős szerepet játszottak a közlekedésben. A mozdony gyártása kifejezetten a CGR igényei szerint történt, a gyártó pedig Angliában, Manchesterben található.
Technikai jellemzők
A CGR 1st Class 2-6-0 egy gőzmeghajtású mozdony, amelynek hajtásrendszere a korszak tipikus példája. A 2-6-0 tengelyelrendezés azt jelenti, hogy a mozdony két vezető, hat hajtó és nulla futótengellyel rendelkezik. Ennek a kialakításnak az előnye, hogy nagyobb vonóerőt biztosít, lehetővé téve a nehezebb vonatok vontatását is. A mozdonyok maximális sebessége és hatótávolsága azonban nem áll rendelkezésre. Az ilyen típusú mozdonyokat általában személy- és tehervonatokhoz használták.
Szolgálati történelem
A CGR 1st Class 2-6-0 mozdonyokat a dél-afrikai Cape Government Railways (CGR) üzemeltette. Széleskörűen alkalmazták különféle vasúti szolgálatokban, beleértve a személy- és tehervonatok vontatását. A mozdonyok pontos szolgálati élettartama nem áll rendelkezésre, és nincs információ arról, hogy mikor vonták ki őket a forgalomból. Az ilyen típusú mozdonyok különösen a nehéz terepen voltak hasznosak, ami Dél-Afrika változatos földrajzi viszonyainak megfelelő kihívásokat jelentett.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a CGR 1st Class 2-6-0 mozdonyokból fennmaradt-e bármely példány múzeumban vagy nosztalgiavonatként. Ez arra utal, hogy jelenleg nincs ismert megőrzött vagy működőképes darab belőle.
Érdekességek és kulturális hatás
A CGR 1st Class 2-6-0 mozdonyok jelentős történelmi értéket képviselnek, mint a dél-afrikai vasúttörténet egyik első modern gőzmozdonya, ám a szélesebb kulturális hatásukról nincs különösebb információ. Modellvasúti változataik nem ismertek, és filmekben vagy könyvekben való elterjedtségükről sincs adat.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_1st_Class_2-6-0_1876_BP
Képek
Források: Wikipédia, Google