CGR 1st Class 2-6-0 1876 Kitson gőzmozdony

A CGR 1st Class 2-6-0 1876 Kitson gőzmozdony a 19. század végén a vasúti technológia csúcsát képviselte, megbízhatóságával és hatékony üzemelésével hozzájárulva a dél-afrikai vasúti hálózat fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 1st Class 2-6-0 1876 Kitson gőzmozdony a 19. század második felében készült, amikor a vasúti közlekedés gyors ütemben terjedt szerte a világon. A mozdonyt a Kitson and Company, egy neves brit vasúti mozdonygyártó cég készítette. Az 1876-os évben gyártották, amikor is a vasúti hálózatok bővítése és a hatékonyság növelése érdekében megnövekedett az igény az erősebb és megbízhatóbb mozdonysorozatokra.

A mozdony kifejlesztése a Cape Government Railways (CGR) megrendelésére történt Dél-Afrikában, amely az afrikai kontinens egyik legfontosabb vasúti szolgáltatója volt akkoriban. Az ilyen típusú mozdonyok gyártása és bevezetése a vasút infrastruktúrájának javítását célozta meg, különösen a teherszállítás terén.

Technikai jellemzők

A CGR 1st Class 2-6-0 1876 Kitson gőzmozdony egy 2-6-0 (Mogul) tengelyelrendezéssel készült, ami azt jelenti, hogy két vezető, hat hajtó és nulla futó tengellyel rendelkezik. Ez az elrendezés különösen alkalmas volt a teherszállítási feladatokhoz, mivel jobban elosztotta a súlyt, és nagyobb vonóerőt biztosított.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-6-0

Szolgálati történelem

A CGR 1st Class 2-6-0 1876 Kitson mozdonya főként a Dél-Afrikai Köztársaságban, illetve annak elődjeinél, a Cape Colony vasúti hálózatán szolgált. Elsődlegesen teherszállításra használták. Az ilyen mozdonyok nagy teljesítményük és megbízhatóságuk miatt népszerűek voltak a nehéz rakományok szállításában. A forgalomból való kivonásuk pontos időpontja nem ismert, azonban a 20. század első felében valószínűleg helyüket modernebb dízel- vagy elektromos mozdonyok vették át.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos nincs információ arról, hogy a CGR 1st Class 2-6-0 1876 Kitson mozdonynak létezne megőrzött példánya. Az ilyen régi mozdonyok esetében gyakran előfordul, hogy nem maradnak fenn eredeti állapotukban, és sokukat selejtezésre kerültek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 2-6-0

Hivatkozások

További információ a Wikipédia oldalán

Képek

Források: Wikipédia, Google