Történeti háttér és gyártás
Az EMD SD28 egy dízelmozdony, amelyet az amerikai Electro-Motive Division (EMD) gyártott. A fejlesztés a vasúttársaságok változó igényeinek kielégítése érdekében történt, különös tekintettel azokra, akik közepes teljesítményű tehermozdonnyal kívánták bővíteni flottájukat. Az EMD SD28-at 1965-ben készítették el, és kizárólag ebben az évben gyártották. A mozdonyból mindössze 6 darab készült, ami viszonylag kis példányszámnak tekinthető egy vasúti jármű esetében.
- Gyártó: Electro-Motive Division (EMD)
- Gyártási év: 1965
- Példányszám: 6 darab
Technikai jellemzők
Az EMD SD28 egy dízel-elektromos meghajtású mozdony. A jármű dízelerőforrása elektromos generátoron keresztül hajtja a villanymotorokat, amelyek a tengelyeket mozgatják. Az SD28 tengelyelrendezése C-C, ami azt jelenti, hogy hat tengellyel rendelkezik, és minden tengelyen egy-egy hajtómotor található.
- Tengelyelrendezés: C-C
- Meghajtás: Dízel-elektromos
- Teljesítmény: 1800 lóerő
Szolgálati történelem
Az EMD SD28 mozdonya közepes teherfuvarozási szolgálatot látott el. Az Egyesült Államokban használták, felismerve a vasúti teherfuvarozás folyamatos szükségleteit. Az SD28 jó szolgálatot tett, azonban a korlátozott példányszám miatt nem vált széles körben ismertté.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az EMD SD28-ból nem maradt fenn megőrzött példány múzeumi vagy nosztalgikus célokra. A mozdonyok a teherfuvarozási iparág igényeinek megfelelően lettek lebontva vagy átalakítva.
Érdekességek és kulturális hatás
Beceneve vagy köznyelvi elnevezése nem alakult ki széles körben az EMD SD28-nak, viszont a vasúti modellezők körében ismertebbé vált, a vasúti modelleket gyártó cégek mindazonáltal ritkán készítettek belőlük méretarányos másolatokat a kis darabszám ellenére.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | C-C |
Teljesítmény | 1800 lóerő |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google