EMD SD38 dízelmozdony

Az EMD SD38 dízelmozdony az 1960-as években készült, és különösen a tehervonatoknál bizonyította megbízhatóságát és erőteljes teljesítményét.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD SD38 egy dízelmozdony, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) tervezett és gyártott. A mozdony gyártását 1967-ben kezdték meg, válaszul az ipar igényeire, amelyek az erős és megbízható tehermozdonyról szóltak. Az SD38 jelentősége abban rejlik, hogy a teherforgalomra lett optimalizálva, így a vasúttársaságok számára ideális választás volt azokban az időszakokban, amikor a tehermozgatás elsődleges prioritást élvezett.

Az EMD, az Egyesült Államok egyik vezető vasúti gyártója, számos helyszínen folytatta a gyártást, beleértve a La Grange-i üzemet Illinois államban. A gyártás során az SD38-as modelleket több vasúttársaság is megrendelte, köztük olyan jelentős szolgáltatók, mint az Illinois Central és a Pennsylvania Railroad.

Technikai jellemzők

Az EMD SD38 dízelmozdony technikai jellemzői közé tartozik a dízelmeghajtás, amelyet egy 16-645E motor biztosít. A mozdony teljesítménye körülbelül 2000 lóerő, ami lehetővé teszi, hogy hatékonyan mozogjon a teherforgalomban.

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Teljesítmény: 2000 lóerő
  • Tengelyelrendezés: C-C
  • Maximális sebesség: 105 km/h
  • Méretek: 20,19 m hosszú, 4,65 m magas
  • Futómű: Flexicoil
  • Fékrendszer: Automatikus légfék és dinamikus fék

Szolgálati történelem

Az EMD SD38 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államokban használták, de bizonyos modellek Kanadában is megjelentek. Ezeket a mozdonyokat főleg teherforgalomban alkalmazták, köszönhetően robusztus kialakításuknak és megbízhatóságuknak. A szolgálatban töltött idő alatt számos modernizálási folyamaton mentek keresztül, hogy megfeleljenek a folyamatosan változó technikai elvárásoknak. Bár az SD38-asok egy része már nincs forgalomban, több példány még ma is aktívan részt vesz a vasúti szállításban.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Néhány EMD SD38 mozdonyt megőriztek múzeumi célokra, amelyek a vasúti történelem iránt érdeklődők számára jelentenek különleges látványosságot. Általában az ilyen mozdonyok fix kiállítási tárgyak, ahol az érdeklődők közvetlen közelről tanulmányozhatják az egykori teherforgalom királyait.

Érdekességek és kulturális hatás

Az EMD SD38 mozdonyok jelentős hatással voltak a vasútiparra, és olyan technikai újításokat vezettek be, amelyek azóta is meghatározóak a mozdonygyártásban. Modellvasúti változatai is megtalálhatóak, amelyek a vasútrajongók körében népszerűek. A mozdonyok becenevet nem igazán kaptak, de technikai kialakításuk és megbízhatóságuk miatt tiszteletnek örvendtek a vasúti dolgozók között.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 2000 lóerő
Tengelyelrendezés C-C
Maximális sebesség 105 km/h
Méretek 20,19 m hosszú, 4,65 m magas
Futómű Flexicoil
Fékrendszer Automatikus légfék és dinamikus fék

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD38

Képek

Források: Wikipédia, Google