Történeti háttér és gyártás
Az FS Class D.443 dízelmozdony az olasz államvasutak, a Ferrovie dello Stato (FS) számára készült, hogy kielégítse a megnövekedett igényeket a nagy teljesítményű dízelmozdonyokra az 1960-as évek során. A mozdonyokat a Saronno-i székhelyű Savigliano és az Officine Meccaniche mérnöki vállalatok gyártották. A gyártás 1967-ben kezdődött, és összesen 100 darabot készítettek.
Technikai jellemzők
A FS Class D.443 dízelmozdony dízel-mechanikus meghajtással rendelkezik. Tengelyelrendezése szerint Bo’-Bo’ kialakítású, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóvázában két hajtott tengely található. A mozdony összteljesítménye 930 kW, amely képes volt a vonatok hatékony vontatására a közepes és hosszú távú útvonalakon. A maximális sebessége 130 km/h, ami elegendő volt a regionális vonatok kiszolgálására.
- Hossz: 14,540 mm
- Tengelytáv: 2,600 mm
- Magasság: 4,270 mm
- Súly: kb. 72 tonna
Szolgálati történelem
A FS Class D.443 mozdonyokat elsősorban Olaszországban használták, különösen a nem villamosított vonalakon, ahol azok dízel ereje jelentős előnyt biztosított. A mozdonyok fontos szerepet játszottak a közepes távolságú személyszállító vonatok továbbításában, de teherforgalomban is részt vettek. A legtöbb példányt az 1990-es évek végéig aktívan használták, amikor fokozatosan kivonták őket a forgalomból, hogy átadják a helyüket a modernebb, energiahatékonyabb típusoknak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem érhető el pontos információ arról, hogy a FS Class D.443 mozdonyok közül bármelyik megmaradt-e múzeumi vagy nosztalgia célokra. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran a selejtezés után eltűnnek, de a vasúti rajongók és gyűjtők körében továbbra is jelentős érdeklődés övezi őket.
Érdekességek és kulturális hatás
Noha nem emelkedett ki a FS Class D.443 mozdony a kulturális események vagy filmek terén, mégis fontos szerepet játszott az olasz vasúti közlekedés történetében. A modellvasúti gyártók kínálatában nem gyakran található meg, de az olasz vasúti infrastruktúrában betöltött szerepe miatt kedvelt a honi vasúttörténet iránt érdeklődők körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | Bo’-Bo’ |
Teljesítmény | 930 kW |
Maximális sebesség | 130 km/h |
Hossz | 14,540 mm |
Magasság | 4,270 mm |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google