K62-class locomotive dízelmozdony

A K62-class locomotive dízelmozdony a szovjet gépgyártás jellegzetes példája, amelyet hatékonysága és megbízhatósága miatt széles körben használtak a vasúti közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A K62 típusú dízelmozdony a szovjet vasúti ipar egyik jelentős terméke, amelyet a Vorosilovgradi Mozdonygyár (ma Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztett ki. Az 1967-ben gyártott mozdonyok célja a szovjet és a kelet-európai vasúthálózat hatékonyságának növelése volt. A K62 osztályú mozdonyok különösen az ipari és teherszállító vonalakra összpontosították a figyelmet.

Technikai jellemzők

A K62 osztályú mozdony dízel hajtásrendszerrel rendelkezik, amely a korszak egyik kulcsfontosságú fejlesztésének számít. Az alábbiakban a mozdony technikai jellemzőit részletezzük:

  • Meghajtás: Dízel
  • Teljesítmény: Nem elérhető
  • Tengelyelrendezés: Nem elérhető
  • Maximális sebesség: Nem elérhető
  • Méretek: Nem elérhető
  • Futómű: Nem elérhető
  • Fékrendszer: Nem elérhető

Szolgálati történelem

A K62 osztályú mozdonyokat leginkább a Szovjetunió területén és más kelet-európai országokban alkalmazták. A dízelmozdonyok ipari és teherszállító szolgáltatásokban vettek részt, hozzájárulva a vasúti szállítás hatékonyságának növeléséhez. A szolgálati idejük alatt különösebb modernizációk vagy átépítések nem történtek. A pontos kivonási időpontok nem ismertek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek információk arról, hogy bármelyik K62 típusú mozdony megőrzésre került volna múzeumokban vagy nosztalgia vonatok keretében.

Érdekességek és kulturális hatás

A K62 osztályú mozdony nem vált különösebben ismertté a szélesebb közönség előtt, és nincs információ filmekben vagy könyvekben való megjelenésükről. Modellvasúti körökben sem nyertek jelentős elterjedtséget, ezért a K62 nem vált a vasúti rajongók kedvencévé.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

K62-class locomotive – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google