Történeti háttér és gyártás
A South Australian Railways U osztályú gőzmozdonyai az 1870-es évek közepén jelentek meg, amikor a vasúti közlekedés világszerte gyors fejlődésen ment keresztül. A mozdonyokat a Beyer, Peacock and Company készítette, amelyek a Manchesterben, Angliában működő híres gyártó volt. Ez a cég számos sikeres gőzmozdonyt szállított a világ különböző tájaira.
Az U osztály első példányait 1876-ban gyártották, hogy kielégítsék a Dél-Ausztráliai Vasút igényeit. Ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak az állami vasúthálózat fejlesztésében, mivel a gazdasági növekedés és a távoli területek közötti kapcsolatok fejlesztéséhez szükséges volt egy megbízható jármű.
Technikai jellemzők
Az U osztályú gőzmozdonyok 2-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelentette, hogy két vezetőkerék és hat hajtott kerék volt rajtuk. Ez a konfiguráció főként a közepes távolságú és tehervonatok vontatására volt alkalmas.
- Meghajtás: Mivel gőzmozdonyról van szó, hagyományos gőzkazánt és dugattyús hajtóművet alkalmaztak.
- Teljesítmény: A pontos teljesítményadatok nem ismertek, de a mozdonyok a korabeli követelményeknek megfelelően voltak kialakítva.
- Maximális sebesség: Ez nem volt különösebben gyors, mivel a fő célja a teherszállítás volt.
Szolgálati történelem
A South Australian Railways U osztályú mozdonyait leginkább Ausztrália távoli területein alkalmazták, ahol a vasúthálózat kiépítése még gyerekcipőben járt. A mozdonyok a teherszállító vonatokkal történő megbízható közlekedéshez járultak hozzá. Az U osztály futása során több modernizálási próbálkozást is elviselt, bár ezekről részletes adatok nincsnek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon az U osztályú gőzmozdonyokból nem maradt fenn működőképes példány. A legtöbb ilyen járművet selejtezték vagy szétszerelték, amikor már elavultak. Múzeumi szereplésükről nincs megbízható információ.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az U osztályú mozdonyok nem váltak a köznyelv részévé vagy nem születtek róla különösebb történetek, fontos részét képezték a 19. századi ausztrál vasúti fejlődésnek. Modellvasúti változatok nem ismertek, mivel a mozdonyok nem tettek szert széles körben ismert hírnévre.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Australian_Railways_U_class
Képek
Források: Wikipédia, Google