Történeti háttér és gyártás
Az SJ Tc dízelmozdonyt a Svéd Államvasutak (Svenska Järnvägar, SJ) számára fejlesztették ki. A mozdonyt 1969-ben gyártották, amikor a vasúttársaság a dízelmozdonyokba történő beruházásával próbálta megerősíteni flottáját. A Tc mozdonyokat az ASEA és a NOHAB vállalatok közreműködésével készítették. Az SJ célja az volt, hogy a kisebb vonalakon megbízható és hatékony dízelmeghajtású alternatívát nyújtson a korábbi gőzmozdonyok helyett.
Technikai jellemzők
Az SJ Tc dízelmozdony a dízelmeghajtású mozdonyok közé tartozik, amelyeket úgy terveztek, hogy hatékonyan működjenek a kisebb forgalmú vasútvonalakon is. A mozdony tengelyelrendezése C típusú, ami három kapcsolt hajtott tengelyt jelent. A mozdony maximális sebessége körülbelül 80 km/h. A jármű teljesítménye és méretei pontos számadatok nélkül is a korszak elvárásainak megfelelőek voltak.
Szolgálati történelem
Az SJ Tc mozdonyok főként a svéd helyi és regionális vasúti szolgáltatásokban vettek részt. A mozdony hatékonyan szolgálta ki a kisebb forgalmú vonalakat, ahol a gőzmozdonyok már nem voltak praktikusak. Az idők során az SJ Tc mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy a modernizáció és az elektromos meghajtású mozdonyok elterjedése egyre inkább átvették a szerepüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Az SJ Tc mozdonyok közül néhány példányt megőriztek és múzeumokban állítottak ki Svédországban. Ezek a kiállított darabok a vasút szerelmeseinek és a történelmi járművek iránt érdeklődőknek egyaránt érdekesek lehetnek.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az SJ Tc mozdonyok nem váltak híressé a globális vasúti kultúrában, Svédországban fontos szerepet játszottak a helyi vasúti közlekedésben. Az időszakos nosztalgiavonatokkal lehetőség van kipróbálni őket, ami különleges élményt nyújt a rajongóknak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SJ_Tc
Képek
Források: Wikipédia, Google