Bavarian D V dízelmozdony

A Bavarian D V dízelmozdony az 1960-as évek közepén állt üzembe, és a német vasutak modernizációs törekvéseinek jelképévé vált, hatékonyabb szállítási lehetőségeket biztosítva.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian D V dízelmozdony egy korai példája a vasúti közlekedés fejlődésének Németországban. Az 1877-ben gyártott mozdony célja az volt, hogy hatékonyabbá tegye a teherszállítást és a vasúti közlekedést Bajorország területén. A mozdonyok létrehozásának alapvető oka az ipari forradalom idején tapasztalt növekvő szállítási igények kielégítése volt.

A Bajor Királyi Vasúti Társaság (Königlich Bayerische Staats-Eisenbahnen) megrendelésére készült, azonban a pontos gyártási helyszínek és példányszámok nem ismertek.

Technikai jellemzők

A Bavarian D V dízelmozdony a korai dízelmozdonyok közé tartozott, bár a technikai részletek és paraméterek nem teljesen ismertek. Általában az ilyen típusú mozdonyok dízelhajtással működtek, amely úttörő technológia volt az 1800-as évek végén. A mozdony méreteit, sebességét és technikai jellemzőit illetően kevés adat áll rendelkezésre.

Szolgálati történelem

A Bavarian D V mozdonyokat elsősorban Bajorországban használták, főként a teherforgalom lebonyolítására. Az ilyen típusú mozdonyok fontos szerepet játszottak a regionális ipar fejlődésében, lehetővé téve a hatékonyabb áruszállítást. A mozdony konkrét üzemeltetési időszakáról és a forgalomból való kivonásának pontos időpontjáról nincs bővebb információ.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem ismert, hogy a Bavarian D V dízelmozdonyból létezne megőrzött példány. A 19. századi mozdonyok közül viszonylag kevés élte túl az idő próbáját, így nem meglepő, hogy nincs fennmaradt darab múzeumi kiállításon.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Bavarian D V dízelmozdony nem rendelkezik különösebb kulturális hatással, a korai dízeltechnológia úttörő szerepe miatt jelentőséggel bírhat a vasúttörténet szempontjából. A dízelmozdonyok a gőzmozdonyok utáni következő nagy lépést jelentették a vasúti közlekedés fejlődésében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google