GE U34CH dízelmozdony

A GE U34CH dízelmozdony az amerikai vasúti közlekedés egyik meghatározó járműve volt, amely megbízhatóságáról és sokoldalúságáról vált híressé az 1970-es években.

Történeti háttér és gyártás

A GE U34CH dízelmozdonyt a General Electric (GE) gyártotta, amely az Amerikai Egyesült Államok egyik legnagyobb ipari vállalata. Az 1970-ben bevezetett modellt a New Jersey Transit (eredetileg az Erie Lackawanna Railway) számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen a növekvő elővárosi utazási igényeknek. Összesen 33 darabot gyártottak ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A GE U34CH egy dízel-elektrikus mozdony, amely a 3,400 lóerős teljesítményével hatékonyan tudott elővárosi személyszállítást biztosítani. A mozdony tengelyelrendezése C-C, ami hat tengelyen oszlik meg. A maximális sebessége körülbelül 140 km/h, és kifejezetten a New Jersey-i körzet elővárosi vonatai számára készült. A mozdony rendelkezett légkondicionáló rendszerrel, amely a kényelmes utazást biztosította az utasok számára.

Szolgálati történelem

A GE U34CH mozdonyokat főként New Jersey környékén használták elővárosi vonatok vontatására. Az Erie Lackawanna vasúttársaság és később a New Jersey Transit üzemeltette őket. A mozdonyok sokáig megbízhatóan szolgálták ki a régió utazóközönségét. Az 1990-es évek elejére viszont elavulttá váltak, és fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár a GE U34CH mozdonyokat a legtöbb helyen kivonták a forgalomból, néhány példányt sikerült megőrizni múzeumokban. Ezek a megőrzött darabok az Egyesült Államok különböző vasúti múzeumaiban találhatók, ahol a látogatók megtekinthetik a dízelkorszak egyik ikonikus modelljét.

Érdekességek és kulturális hatás

A GE U34CH mozdony része volt az amerikai dízelmozdonyok aranykorának, és a vasúti rajongók körében nagy elismerésnek örvend. Modellvasúti körökben is népszerű, számos méretarányos modell készült róla különböző gyártók által. A mozdony különlegessége, hogy az első elővárosi vonatok egyik meghatározó típusa volt, és így a vasúttörténelem egy fontos szeletét képviseli.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 3,400 lóerő
Tengelyelrendezés C-C
Maximális sebesség 140 km/h
Gyártási év 1970
Gyártott példányszám 33

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/GE_U34CH

Képek

Források: Wikipédia, Google