Történeti háttér és gyártás
A GS&WR Class 2 gőzmozdonyokat a Great Southern and Western Railway (GS&WR) számára gyártották, hogy az ír vasúti társaság bővülő személy- és teherszállító kapacitásával lépést tarthassanak. A mozdonyokat 1877-ben készítették, és a GS&WR igényei alapján fejlesztették ki, hogy fokozzák a vasúti közlekedés hatékonyságát és megbízhatóságát.
A mozdonyokat Inchicore-ban, Dublinban gyártották, ahol a GS&WR saját műhelyeiben történtek a fejlesztések és gyártások. Az Inchicore műhely volt az egyik legfontosabb vasúti gyártóhelyszín Írországban, ahol sok más típusú mozdonyt is terveztek és építettek. A Class 2 mozdonyokból összesen hat darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
A GS&WR Class 2 mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, ami a korszakban a vasúti közlekedésben általánosan elterjedt technológia volt. A mozdonyok teljesítménye az akkori követelményeknek megfelelően erős volt, képesek voltak nagy számú kocsit vontatni a különböző személy- és teherszállító vonatok számára.
- Tengelyelrendezés: A mozdonyok típikus 2-4-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami jól alkalmazkodott a közepesen nagy terheléshez és sebességhez.
- Maximális sebesség: A pontos maximális sebesség nem dokumentált, de a hasonló mozdonyok körülbelül 80-100 km/h sebesség elérésére voltak képesek.
- Méretek: Az ilyen típusú mozdonyok jellemzően közepes méretűek voltak, pontos adat nem áll rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A GS&WR Class 2 mozdonyok főként Írországban működtek, a GS&WR hálózatán belül. Különféle személy- és teherszállító szolgálatokat láttak el, biztosítva a gyors és megbízható közlekedést. A mozdonyok megbízhatósága és hatékonysága hozzájárult a GS&WR sikeréhez és növekedéséhez az adott időszakban.
A mozdonyokat a 19. század végén és a 20. század elején fokozatosan kivonták a forgalomból, amikor a vasúti technológia fejlődése újabb és hatékonyabb járműveket eredményezett.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek ismert, megőrzött példányok a GS&WR Class 2 mozdonyokból. A vasúti technológia gyors fejlődése és a gazdasági szempontok miatt a régebbi mozdonyok többségét szétszerelték, vagy átalakították későbbi felhasználásra.
Érdekességek és kulturális hatás
A GS&WR Class 2 mozdonyok, bár nincsenek fennmaradt példányok, fontos szerepet töltöttek be az ír vasúti történelemben. Modellvasúti körökben kevésbé elterjedt típus, de a vasúti történelem kedvelői számára ismerős lehet, mint a korszak egy emblematikus gépe.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |