Történeti háttér és gyártás
A BHP Port Kembla D35 osztályú dízelmozdonyokat a BHP (Broken Hill Proprietary Company Limited) megrendelésére fejlesztették ki. A mozdonyokat 1971-ben gyártották, legfőbb céljuk a teherforgalom hatékonyságának növelése volt a Port Kembla területén, Ausztráliában.
A mozdonyokat a helyi ipari igények kielégítésére tervezték, kifejezetten a nehéz ipari környezetben való munkavégzésre. A BHP, mint az egyik legnagyobb ausztrál bányászati és acélipari vállalat, jelentős megrendelője volt az új típusú dízelmozdonyoknak.
Technikai jellemzők
A BHP Port Kembla D35 osztályú mozdony dízelüzemű, amely erős és megbízható hajtásrendszerrel rendelkezik. A mozdony teljesítménye lehetővé tette a nehéz terhek szállítását az ipari területeken. A pontos technikai adatokról nincs részletes információ, azonban a mozdonyok kiemelkedő teljesítményükkel és hatékonyságukkal tűntek ki.
Szolgálati történelem
A BHP Port Kembla D35 osztályú mozdonyok elsősorban az ausztráliai New South Wales államban, Port Kembla környékén üzemeltek. Elsődleges feladatuk az ipari és tehervonatok mozgatása volt a BHP acélműveiben. Idővel, a technológiai fejlődés következtében, ezek a mozdonyok elavulttá váltak és fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a BHP Port Kembla D35 osztályú mozdonyok közül bármelyik is megmaradt volna múzeumi célokra vagy nosztalgiavonatok üzemeltetésére.
Érdekességek és kulturális hatás
A BHP Port Kembla D35 osztályú mozdonyok nem annyira ismertek a szélesebb közönség körében, és nincs adat arról, hogy jelentős kulturális hatást gyakoroltak volna. Modellvasúti formában való elterjedtségükről vagy bármilyen becenévről sincsenek elérhető információk.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |