Történeti háttér és gyártás
A LCDR B1 osztályú mozdony egyike volt azoknak a mozdonyoknak, amelyeket a London, Chatham and Dover Railway (LCDR) fejlesztett ki, hogy megfeleljen a 19. század végén fennálló vasúti igényeknek. Az 1877-ben gyártott mozdonyokat a William Martley, a cég főmérnöke terveztette. Ezek a mozdonyok azért készültek, hogy a meglévő vonalakon javítsák a szolgáltatás hatékonyságát és megbízhatóságát.
- Gyártási év: 1877
- Tervező: William Martley
- Vasúttársaság: London, Chatham and Dover Railway (LCDR)
Technikai jellemzők
A LCDR B1 osztályú mozdony gőzmeghajtással rendelkezett, mely a kor szabványainak megfelelő teljesítményt nyújtott. A mozdony kialakítása és teljesítménye azt a célt szolgálta, hogy hatékonyabbá tegye a személy- és teherforgalmat a vasúttársaság vonalain.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-4-2
Szolgálati történelem
A LCDR B1 osztályú mozdonyokat elsősorban az LCDR hálózatán belül használták. Ezek a mozdonyok nagy szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlődésében az Egyesült Királyságban, különösen London környezetében. A mozdonyok élettartama alatt több változtatást is végrehajtottak rajtuk, hogy megfeleljenek az állandóan változó igényeknek és követelményeknek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a LCDR B1 osztályú mozdonyokból lenne megőrzött példány. Ezen mozdonyok többsége a korszak végével eltűnt a szolgálatból, és nem maradt fenn belőlük megtekinthető darab.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a LCDR B1 osztályú mozdonyok nem váltak híressé a kultúrában, szerepük fontos volt a vasúti közlekedés fejlődésében az Egyesült Királyságban. Ezek a mozdonyok hozzájárultak a 19. század végének ipari fejlődéséhez, és a vasúti közlekedés megbízhatóságának javításához.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |