Palatine Nos. 1–8, 21 gőzmozdony

A Palatine Nos. 1–8, 21 gőzmozdonyok az 1800-as évek végi vasúti technológia jellegzetes példái voltak, amelyek hatékony kialakításukkal hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Palatine Nos. 1–8, 21 gőzmozdonyok 1846-ban készültek, a 19. századi ipari forradalom idején, amikor a vasúti közlekedés gyors fejlődésnek indult. Ezeket a mozdonyokat a Münchenből induló és Augsburgon át Nürnbergbe tartó vasútvonalon alkalmazták. A gőzmozdonyok fejlesztése és gyártása az Eisenbahnkönig, vagyis a „vasúti király”, Joseph Von Utzschneider irányítása alatt történt, aki a L. A. R. Maffei vállalatot vezette Münchenben. A mozdonyok kifejlesztésének célja a korszak növekvő szállítási igényeinek kielégítése volt. A megrendelő a Bajor Államvasút, amely akkoriban a német területeken a vasúti közlekedés fő motorja volt.

Technikai jellemzők

A Palatine Nos. 1–8, 21 gőzmozdonyok technikai jellemzői a korának megfelelően egyszerűbbek voltak, de akkoriban korszerűnek számítottak. Gőzhajtású mozdonyokról van szó, tengelyelrendezésük kéttengelyes kivitelű. A mozdonyok teljesítménye és maximális sebessége nem állapítható meg a rendelkezésre álló forrásból, de valószínűleg a 30-40 km/h tartományban mozoghatott. A pontos méretek, mint a hossz és magasság, valamint a férőhelyek száma szintén nem ismert, mivel ezek a mozdonyok kifejezetten a teher vonatok számára készültek.

Szolgálati történelem

A Palatine Nos. 1–8, 21 gőzmozdonyokat a németországi Bajor Államvasút használta. A mozdonyok elsősorban teherforgalomban, illetve alkalomszerűen személyszállító vonatok előtt is közlekedtek. Szolgálatuk a 19. század második felére tehető, bár pontos kivonási dátumuk nem ismert. Az ipari forradalom előrehaladtával a mozdonyokat fokozatosan lecserélték nagyobb teljesítményű modellekre.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely Palatine Nos. 1–8, 21 mozdony megmaradt volna, vagy múzeumban lenne kiállítva. Az ilyen korai gőzmozdonyoknál gyakori, hogy a selejtezés után nem maradt meg belőlük példány.

Érdekességek és kulturális hatás

A Palatine Nos. 1–8, 21 mozdonyok különösebb kulturális hatásáról vagy érdekességekről nincs információ. Azonban az industriális korszak korai vasútvonatai mindenképpen hozzájárultak a technológiai haladáshoz és az európai társadalmak átalakulásához, mivel megkönnyítették az áruk és emberek szállítását.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1800–1849 – Korai vasút

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Palatine_Nos._1–8,_21

Képek

Források: Wikipédia, Google