Prussian G 3 gőzmozdony

A Prussian G 3 gőzmozdony a 19. század végén jelentős szerepet játszott Németország ipari fejlődésében, kiváló teljesítményével hozzájárulva a hatékony szállításhoz.

Történeti háttér és gyártás

A Porosz G 3 gőzmozdony az 1870-es évek végén készült, hogy kielégítse az ipari forradalom idején megnövekedett vasúti szállítási igényeket. A mozdonyt a porosz államvasutak számára fejlesztették ki. Az első G 3 mozdony 1877-ben került gyártásra. A tervezés célja egy megbízható és hatékony tehermozdony létrehozása volt, amely képes kezelni a nehéz terheléseket és hosszú távú szállításokat.

Technikai jellemzők

A Prussian G 3 mozdony egy háromtengelyes, nem csatlós kialakítású gőzmozdony, amelyet kifejezetten teherszállításra terveztek. A mozdony gőzkazánjának kialakítása lehetővé tette a szükséges gőznyomás elérését, amely a nehéz terhek mozgatásához szükséges. A hajtásrendszer a gőzerőre épült, amely a mechanikus forgó mozgást hozta létre a kerekek számára. Jellemzője a robusztus felépítés, ami hosszú élettartamot biztosított a mindennapi használat során.

Szolgálati történelem

A G 3 mozdonyt elsősorban Németországban, a porosz államvasutaknál használták. A teherforgalom gerincét képezte, különösen alkalmas volt a szenet és az ipari nyersanyagokat szállító vonatok vontatására. A magas terhelhetősége és megbízhatósága miatt sokáig szolgálatban maradt. Az elektromos és dízelmozdonyok megjelenésével a gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, de a G 3 hosszú élettartamának köszönhetően több mint néhány évtizedet szolgált.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Porosz G 3-ból nem sok példány maradt fenn, és ezek közül is kevesen kerültek múzeumi bemutatásra. A fennmaradt járművek közül néhányat lelkes vasútbarátok és múzeumok őriztek meg, amelyek időnként különleges vasúti események során bemutatásra kerülnek.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A G 3 mozdonytípus méretarányos modelljei ma is népszerűek a vasútmodellezők körében. Számos modellgyártó kínálta, illetve kínálja a G 3 különböző változatait különböző méretarányokban (pl. H0, N). Ez a helyzet annak ellenére is, hogy a vasúti járművek történeti relevanciája miatt a G 3 nem annyira széles körűen ismert, mint más típusok.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Prussian_G_3

Képek

Források: Wikipédia, Google