South Australian Railways W class gőzmozdony

A South Australian Railways W class gőzmozdony a 20. század elején szolgált, és fontos szerepet játszott az ausztrál vasúti hálózat fejlődésében, különösen a nehezebb tehervonatok vontatásában.

Történeti háttér és gyártás

A South Australian Railways (SAR) W osztályú gőzmozdonyt az 1870-es évek végén fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a dél-ausztráliai vasúti szállítás növekvő igényeinek. A gőzmozdonyokat a Beyer, Peacock & Company gyártotta, amely egy híres brit mozdonygyártó vállalat volt. A W osztályú mozdonygyártás 1877-ben kezdődött, és ezek a mozdonyok elsősorban a közepes-nehéz teher- és személyszállítás igényeinek kielégítésére készültek.

A mozdonyok kifejlesztése mögött az állt, hogy a meglevő mozdonypark nem volt elégséges a Dél-Ausztráliai vasúti hálózat gyors bővülésének kiszolgálására. Az építés során különösen figyeltek a robusztusságra és a megbízhatóságra, hogy a mozdonyok a nehéz körülmények között is kielégítően teljesítsenek. Az SAR összesen 10 darabot rendelt ezekből a mozdonyokból, amelyek mindegyike 1877-ben készült el.

Technikai jellemzők

A South Australian Railways W osztályú gőzmozdonyok főként gőzierővel működtek, és a kor technikai színvonalának megfelelően tervezték őket. A mozdonyok hatalmas kazánjai melegítették a vizet gőzzé, amit a dugattyúk mozgására használtak fel. Bár a pontos teljesítményadatok nem állnak rendelkezésre, az ilyen típusú mozdonyok jellemzően elég erősek voltak a nehéz tehervonatok mozgatásához.

  • Tengelyelrendezés: 2-6-0
  • Maximális sebesség: N/A
  • Hossz: N/A
  • Vezérlés: Kézi

Szolgálati történelem

A W osztályú gőzmozdonyokat főként Dél-Ausztráliában használták, ahol a Dél-Ausztráliai Vasút közlekedtette őket. Ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a régió ipari fejlődésében, mivel képesek voltak a nehéz tehervonatok és személyszállító vonatok hatékony mozgatására is. Noha a pontos kivonási időpontok nem ismertek, a gőzmozdonyok általában a 20. század első felében kezdtek el eltűnni a vasúti szolgálatból, ahogy a dízel- és villamos mozdonyok átvették a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A jelenlegi információk alapján nem áll rendelkezésre hiteles forrás arról, hogy a South Australian Railways W osztályú gőzmozdonyok közül valamelyik is megmaradt volna múzeumi vagy nosztalgia célú kiállításra. Az ilyen korai típusú mozdonyok többnyire elpusztultak vagy szétszerelték őket, amikor már gazdaságilag nem volt érdemes fenntartani őket.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a W osztályú gőzmozdony nem vált különösebben híressé, mint egyes más típusok, a Dél-Ausztráliai vasúttörténelemben mégis fontos helyet foglal el. Modellvasúti formában ritkán előfordulhatnak, különösen azon gyűjtők körében, akik az ausztrál vasúttörténelem iránt érdeklődnek. Ezek a mozdonyok a maguk idejében fontos szerepet játszottak a közösségek és a gazdaság összekapcsolásában, de a kulturális hatásuk specifikusan nem dokumentált.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

South Australian Railways W class – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google