CGR 1st Class 2-6-0 1879 gőzmozdony

A CGR 1st Class 2-6-0 1879 gőzmozdony fontos szerepet játszott a Dél-afrikai vasút történetében, meghatározva a korszak meghajtási technológiáit és technikai újításait.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 1st Class 2-6-0 gőzmozdonyt 1879-ben gyártották a Dél-Afrikai Fokföldi Kormányvasutak számára. A mozdonyt a Neilson and Company készítette, amely ebben az időszakban az egyik vezető gőzmozdonygyártó vállalat volt. Az 1879-es évben a vasúttársaság jelentős fejlesztéseket és bővítéseket tervezett a hálózatán, ami szükségessé tette az új és hatékonyabb mozdonyok beszerzését.

  • Gyártó: Neilson and Company
  • Gyártási helyszín: Glasgow, Skócia
  • Gyártási időszak: 1879
  • Megrendelő: Dél-Afrikai Fokföldi Kormányvasutak (Cape Government Railways – CGR)

Technikai jellemzők

A CGR 1st Class 2-6-0 gőzmozdony egy „Mogul” tengelyelrendezéssel rendelkezik, amely hat kerekes hajtókaros rendszert jelentett, két vezető és négy hajtott tengellyel. Ez a konfiguráció különösen alkalmas volt a nehéz terhek vontatására és a meredek emelkedők kezelésére.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-6-0 (Mogul)
  • Teljesítmény: A gőzmozdony kihasználható teljesítménye a kor technológiai korlátainak megfelelően változó volt
  • Méretek: A mozdony konkrét méreteiről nincs pontos adat
  • Futómű: Hat hajtott kerékkel rendelkezett

Szolgálati történelem

A CGR 1st Class 2-6-0 mozdonyokat a Dél-Afrikai vasúthálózaton használták, ahol jelentős szerepet játszottak a közlekedés fejlődésében. Ezek a mozdonyok különösen fontosak voltak a teher- és személyközlekedés terén a nehéz terepviszonyok között. A mozdonyokat az idő múlásával felváltották modernebb típusokkal, de a 19. század végén és a 20. század elején kulcsszerepet töltöttek be.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy léteznek-e megőrzött példányok ezekből a mozdonyokból, és hogy ezek múzeumokban megtalálhatók lennének.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a CGR 1st Class 2-6-0 gőzmozdony nem tartozik a legismertebbek közé, a „Mogul” elrendezésű mozdonyok általánosságban is népszerűek voltak a vasútbarátok és a modellvasúti közösség körében. Az ilyen típusú mozdonyok a vasúttörténet fontos darabjai, gyakran szerepelnek különféle kiállításokon és modellezésekben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_1st_Class_2-6-0_1879

Képek

Források: Wikipédia, Google